20:37|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1398 - 11:05
کد خبر: 12072
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

منویات رهبری در رفع مشکلات دانشگاه‌ها جدی گرفته شود

منویات رهبری در رابطه با اهتمام برای رفع مشکلات موجود در دانشگاه و مراکز آموزش عالی باید جدی گرفته شود.
منویات رهبری در رفع مشکلات فضاهای مراکز عالی جدی گرفته شود

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز ، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نمایند ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته نخست خطاب به وصیت نامه حضرت(ع) اظهار کرد : ایام ماه مبارک رمضان منصوب به حضرت امیرالمومنین علی(ع) است حضرت علی(ع) در وصیت نامه خود خطاب به فرزندانشان فرمودند: اگر چیزی را در دنیا از دست داده اید تأسف و افسوس آن را نخورید و در انجام اعمال نیک در دنیا از هم پیشی بگیرید و در راه خداوندعمل پسندیده انجام دهید.
وی با تأکید بر اینکه سخنان ائمه را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم افزود: در طول زندگی خود با دشمنان ظالم باشید و دست مظلومان را بگیرید ،حضور ملت در راهپیمایی عمل به وصیت حضرت علی(ع) است.
قریشی گفت: دست گیری و پشتیبانی از مظلومان اهمیت زیادی در دین اسلام دارد همانطور که حضرت علی(ع) پیوسته از یتیمان حمایت و پشتیبانی می کردند.
حجت‌الاسلام قریشی در خطبه های سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امام جمعه کازرون اظهار کرد: امام جمعه کازرون در شب های قدر به دست ضد انقلاب به شهادت رسیدند که از خداوند متعال میخواهیم روح ایشان و تمامی شهدا را با امیرالمومنین محشور کند.
وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد حضرت امام خمینی(ره) افزود: حضرت امام خمینی(ره) در 14خرداد سال 68 بعد از یک عمر مبارزه با استکبار و دشمنان جهان خوار به ملکوت اعلی پیوست برای تمامی ملت ایران وظیفه است که سالگرد  رحلت حضرت امام خمینی(ره) با عظمت برگزار کنند تا با ادامه راه انقلابی  نگذاریم رشادت‌های ابر مرد تاریخ از یادها فراموش شود.
 حجت‌الاسلام قریشی گفت: در سالروز قیام 15خرداد نیز وظیفه داریم تکالیف خود را به نحو احسن انجام دهیم.
قریشی اضافه کرد: مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزاد سازی قبله اول مسلمین جهان و حضور در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی مسلمانان است و باید از مظلومان دفاع کنیم.
وی در ادامه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان فرمودند: پیشرفت های دانشگاهی قابل انکار نیست و در حال پیشرفت و رسیدن به قله های اوج موفقیت هستند اما مشکلات علمی، اخلاقی و فرهنگی در دانشگاهها وجود دارد که باید رفع شود.
وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: اساتید دانشگاه باید جوانان را امیدوار کنند ، محیط دانشگاه از لحاظ فرهنگی قابل قبول و مناسب نیست همچنین اساتید مذهبی دانشگاه باید جریانات فکری و جریان های تأثیر گذار در دانشگاه راه اندازی کنند.
قریشی در ادامه تصریح کرد: علم بدون منفعت فایده ای ندارد و باید دانشگاه ها به مشکلات جامعه ورود پیدا کند و از طریق تحقیق و پژوهش مشکلات را حل کنند.
امان جمعه ارومیه افزود: مسئولان و مدیران دانشگاهی و وزرای متولی باید در عرصه حضور یافته و به صورت جدی به مسائل موجود پرداخته و مشکلات جامعه را رفع کنند. 
تا آخر پای آرمان های انقلابی خواهیم ایستاد
حجت‌الاسلام عسگر دیرباز باز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس اظهار کرد:
مردم انقلابی و همیشه در صحنه آذربایجان غربی بار دیگر با حضور پر شکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی را به رخ دشمنان اسلام کشیدند.
وی افزود: در برابر خیانت و ظلمت دشمنان باید هوشیار باشیم و به دشمنان اجازه نفوذ به کشور را ندهیم و پشتیبان افرادی که انقلاب را حفظ کردند باشیم.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمنان با توطئه های شوم خود مقاومت ملت ایران را محک میزنند و در انتها شاهد آن هستند که ملت ایران اسلامی تا آخر پای آرمان انقلای ایستاد و تا آخر خواهد ایستاد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید