03:32|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 خرداد 1398 - 05:18
کد خبر: 12065
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

روز قدس، جلوه ایستادگی برای حق‌طلبی است

مسائل سرزمین فلسطین باید به صورت زنده بین کشورهای اسلامی مطرح شود و ملت ایران نیز همه ساله در کنار سایر امت‌های مسلمان در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند و انزجار و نفرت خود را از جنایات رژیم اشغال‌گر قدس اعلام می‌کنند.
روز قدس، جلوه ایستادگی برای حق‌طلبی است

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش نیوز، به اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس تأکید و اظهار کرد: به فرموده حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اعلام شده و از آن به بعد تمامی مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.
وی به اهداف شرکت در راهپیمایی روز قدس اشاره و افزود: مسلمانان همه ساله با حضور میلیونی خود در راهپیمایی روز قدس انزجار خود را به جهانیان ثابت می‌کنند و نشان می‌دهند که سرزمین فلسطین و مسجد الااقصی که به عنوان نخستین قبله مسلمانان جهان اسلام است جایگاه ویژه برای آنان دارد.
حجت الاسلام دیرباز ادامه داد: سرزمین فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و این مسئله باید به صورت زنده بین کشورهای اسلامی مطرح شود از این رو همه ساله ملت ایران در کنار سایر امت‌های مسلمان در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند و انزجار و نفرت خود را از جنایات رژیم اشغال‌گر قدس اعلام می‌کنند.
وی در ادامه گفت: مسلمانان جهان با پیروان ادیان دیگر هیچ مشکلی ندارند اگر مطالعه‌ای از تاریخچه تشکیل دولت جعلی اسرائیل داشته باشید خواهید دید فلسطین سرزمینی بوده است که مسیحی‌ها، یهودی‌ها و مسلمان‌ها در قرن‌های متمادی به صورت مسالمت آمیز در کنار همدیگر زندگی کردند و هیچ مشکلی با هم نداشتند.
دیرباز تصریح کرد: در نهایت پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران این است که تمامی ساکنین سرزمین فلسطین، قبل از اشغال انتخاباتی برگزار کرده و با توجه به اکثریت مسلمانانی که در آنجا زندگی می‌کنند به لحاظ  قواعد جهانی و انتخاب اکثریت، دولت مسلمان فلسطینی بر سر کار خواهد آمد و دولت غاصب و غیرقانونی از نظر تمامی مسلمانان جهان محکوم است.
وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در چند سال اخیر اشاره و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: کسی که غاصب و ستمکار است به لطف خداوند روزی از بین خواهد رفت و سرزمین فلسطین در اختیار صاحبان واقعی آنها قرار خواهد گرفت.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: از تمامی مسلمانان و ملت آذربایجان غربی دعوت می‌کنم در راهپیمایی روز قدس با شرکت حداکثری مشارکت کنند و بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوگویان دولت جعلی اسرائیل بزنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید