17:42|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1398 - 07:44
کد خبر: 12064
باریش گزارش می‌دهد؛

آمادگی کامل ارومیه برای میزبانی از لیگ ملت‌های والیبال

شهر عشاق والیبال برای میزبانی در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از آمادگی کاملی برخوردار بوده و امیدوار است تا میزبانی باشکوهی از سه تیم لهستان، روسیه و کانادا داشته باشد.
آمادگی کامل ارومیه برای میزبانی از لیگ ملت‌های والیبال

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز؛ هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال روزهای 24، 25 و 26 خرداد ماه سال‌جاری در شهر عشاق والیبال(ارومیه) برگزار می‌شود، مردم ارومیه برای شروع این مسابقات لحظه شماری می‌کنند تا مهمان‌نوازی شهر و دیار خود را جهانیان نشان دهند.

والیبال طی چند سال گذشته در کشور ایران به ورزشی بسیار محبوب تبدیل شده و مردم به شدت پیگیر نتایج تیم ملی و تیم‌های باشگاهی می‌باشند، حال این هیجان باتوجه به برگزاری یک هفته از مسابقات در ارومیه افزایش چشمگیری داشته است.

مقام معظم رهبری پیگیر نتایج والیبال هستند

محمود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در خصوص اهمیت و محبوبیت رشته والیبال گفت: والیبال ورزش مورد توجه همه اقشار مردم است و همه از این رشته انتظار پیروزی و افتخار‌آفرینی دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به تدارک خوب تیم ملی و تمریناتی که پشت سر گذاشته نتایج بسیار خوبی در لیگ ملت‌ها برای تیم ایران حاصل شود و این تیم جزو 5 تیمی باشد که به مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال در آمریکا صعود می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان اظهار داشت: ما در مراسمی به همراه قهرمانان بازی‌های آسیایی به حضور مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان هنگام روبرو شدن با آقای داورزنی (رئیس وقت فدراسیون والیبال) از ایشان پرسید، آیا حواس شما به والیبال هست؟ این نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری نیز والیبال را تعقیب می‌کنند و این رشته برای ایشان نیز مهم است.

ارومیه در انتظار چهره‌ و فضای والیبالی

کیومرث پورایراندوست سخنگوی مسابقات والیبال لیگ ملت های ۲۰۱۹ در ارومیه در خصوص آمادگی شهر برای شروع مسابقات اظهار داشت: همه چیز اعم از شهر، سالن محل برگزاری ظرف چند روز آینده مهیای میزبانی باشکوه مسابقات لیگ ملت‌های والیبال خواهد بود، الحمد لله هیچ مشکلی نداریم و با حمایت‌های استاندار محترم و رئیس ستاد برگزاری مسابقات و پیگیری های شبانه روزی چمن گلی دبیر ستاد، همه کمیته‌های ۱۵ گانه و تیم‌های حرفه‌ای در حوزه‌های خود آماده شروع مسابقات هستند و کاستی‌های باقی مانده تا چند روز آتی مرتفع خواهد شد.

 وی ادامه داد: چهره شهر چند روز دیگر کاملا والیبالی خواهد شد و فضای اطلاع رسانی و تبلیغاتی خوبی با اجرای برنامه‌های فرهنگی و نصب المان‌های مسابقات به وجود خواهد آمد.

سخنگوی مسابقات والیبال لیگ ملت های ۲۰۱۹ در ارومیه تصریح کرد: مردم والیبال دوست استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه آماده فرا رسیدن 24 خرداد، روز شروع این رخداد مهم جهانی باشند و از میزبانی خوب و شایسته و تماشای بازی‌های دیدنی و جذاب این رقابت ها و بخصوص تیم ملی کشورمان که ۷ ملی پوش از آذربایجان غربی را در دل خود دارد لذت ببرند.

بازدید نمایندگان فدراسیون والیبال از سالن غدیر ارومیه

نمایندگان فدراسیون والیبال، ظهر روزگذشته از آخرین مراحل آماده ‌سازی سالن ۶۰۰۰ نفری غدیر ارومیه که قرار است میزبان هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال باشد، بازدید کردند.

سعید درخشنده مدیر کمیته رویدادهای بین‌المللی فدراسیون والیبال، منوچهر پورحسن مشاور عالی سرپرست فدراسیون والیبال، مرتضی افجه ای مدیر کمیته فناوری اطلاعات و مریم حسابی سرپرست کمیته روابط بین‌الملل به عنوان نمایندگان فدراسیون والیبال از آخرین مراحل آماده‌سازی سالن ۶۰۰۰ نفری غدیر ارومیه بازدید کردند.

آخرین اقدامات کمیته فرهنگی و تبلیغات هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رییس کمیته فرهنگی و تبلیغات هفته سوم لیگ ملت های والیبال در ارومیه در مورد آخرین اقدامات انجام گرفته در این کمیته گفت: بعد از ابلاغ ریاست کمیته فرهنگی و تبلیغات به فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکنون 3 جلسه اعم از 2 جلسه رسمی و یک جلسه غیر رسمی برگزار شده که تصمیماتی در خصوص اجرای بهتر فرهنگی و تبلیغاتی مسابقات اتخاذ شده است.

وی اظهار کرد: از جمله تصمیمات اتخاذ شده، برگزاری جلسات هماهنگی با گروه رسانه و مطبوعات و فعالان رسانه‌های ورزشی برای تبلیغات و پوشش مناسب مسابقات انجام گرفته است.

رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات هفته سوم لیگ ملت های والیبال خاطر نشان کرد: جلسه جمع بندی نهایی نیز با حضور اعضای کمیسیون در استانداری تشکیل و مقرر شد، تمام کمیته ها برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام خدایاری گفت: همچنین در جلسات برگزار شده مقرر شده گروه رسانه، پلاکاردها و بنرهای محوطه و محل استراحت بازیکنان بررسی و بنرهایی با مضامین مثبت و شناسایی استان انجام شود.
وی افزود: از خبرنگاران رسانه ها و پایگاه های فعال در بخش ورزش نیز برای پوشش هرچه بهتر مسابقات دعوت شده ضمن اینکه قرار است در جلسه پایانی گروه رسانه با اعضای کمیته جمع بندی نهایی صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: برای پوشش مطلوب و هرچه بهتر مسابقت گروه رسانه با خانه مطبوعات و نشریات تاثیرگذارهمکاری لازم را داشته باشند و در این خصوص جلسه هماهنگی برگزار شود.

آمادگی اماکن اقامتی آذربایجان غربی برای پذیرش گردشگران ورزشی

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذرباجان غربی گفت: این استان دارای بیش از 36 هتل، 53 مهمانپذیر، 6 اقامتگاه بوم گردی، 82 دفتر خدمات گردشگری، 43 واحد پذیرائی بین راهی، یک سفره خانه سنتی، 2 مجتمع گردشگری و 58 منطقه نمونه گردشگری است. 

وی اظهار داشت: گردشگری ورزشی یکی از شاخه‌های صنعت توریسم است و برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال در ارومیه فرصتی بسیار مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان فراهم می‌کند. 
وی درباره سایر اقدامات این اداره کل نیز گفت: به منظور معرفی جاذبه های گردشگری استان، چندین بنر تبلیغاتی در ابعاد بزرگ طراحی شده که قرار است در فضاهای اطراف محل برگزاری مسابقات و سایر نقاط شهر به ویژه مسیر تردد تیم های خارجی نصب شود.

جباری افزود: طراحی و چاپ نقشه‌های راهنما و معرفی جاذبه‌های گردشگری ارومیه و نقاط دیگر استان از جمله دیگر اقداماتی است که در دست تهیه می‌باشد و در بین ورزشکاران و میهمانان توزیع می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه از راهنمایان گردشگری نیز برای هدایت تورهای ورزشی در این مسابقات استفاده می‌شود، بیان کرد: کارشناسان گردشگری به طور مستمر در طول برگزاری این مسابقات از تاسیسات اقامتی تیم‌ها بازدید کرده و برعملکرد خدماتی این واحدها نظارت می‌کنند.

طبق اعلام وضعیت کمیته‌های مربوطه به برگزاری هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال، کلانشهر ارومیه از آمادگی خوبی برای برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی سال‌های اخیر استان آذربایجان غربی را دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید