06:53|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 05 خرداد 1398 - 05:51
کد خبر: 12047
باریش گزارش می‌دهد:

رشد اقتصادی در گروی رونق تولید است

آذربایجان غربی از ظرفیت‌ خوبی در زمینه تولید برخوردار است که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد تا شاهد شکوفایی و رشد اقتصادی در استان باشیم.
رشد اقتصادی در گروی رونق تولید است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، کار آفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه، نقش بسزایی در بروز استعدادها و توانمندی‌های جوانان دارد و در صورت ایجاد فرصت‌ها و بسترهای مناسب برای آنان، شاهد کار و تلاش مضاعف و رشد جوانان در جامعه خواهیم بود. جوانان سهم مهمی در رشد و شکوفایی جامعه دارند و باید با به کارگیری و استفاده از پتانسیل‌های بالقوه‌ای آنان در راستای شکوفایی اقتصاد جامعه استفاده کرد. در شرایط کنونی ایجاد مشاغل گروهی با مشکلات زیادی مواجه است و باید گفت در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نام گذاری کردند رونق تولید بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
رونق تولید به میزان کار و تلاش جمعی بستگی دارد
حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد: تحریم‌ها فرصت خوبی برای بازآفرینی ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های داخلی است و بنابه فرموده رهبری می توان از تحریم‌ها به عنوان فرصتی برای رونق در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.
وی با اشاره به لزوم توجه مسئولان و مدیران بانکی به حل مشکلات اقتصادی در جهت رونق تولید، خاطرنشان کرد: تلاش و همت مدیران برای از بین بردن موانع تولید خواست عمومی است.
قریشی گفت: پاداش کسب روزی حلال در فرهنگ اسلامی برابر با جهاد در راه خداوند است و این مهم بیانگر اهمیت جایگاه کار در فرهنگ اسلامی است.
وی افزود: حربه دشمن در جنگ اقتصادی با همت و تلاش عمومی بی اثر می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تصریح‌کرد: خوشبختانه با تدبیر رهبری از فرصت تحریم‌ها استفاده کرده و با توجه به ظرفیت‌های داخلی و رونق تولید در کشور تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش برآب خواهیم کرد.
رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در مقام عمل اجرایی شود
حجت‌الاسلام محمد جواد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در مسیر آغاز فعالیت تولید کنندگان موانع زیادی وجود دارد و در جهت حمایت و رفع موانع کار تولیدی باید اهتمام جدی از سوی دولت و مجلس انجام شود.
وی افزود: اولین مانع در راه‌اندازی کارهای تولیدی بحث بروکراسی اداری است وقتی یک تولیدکننده و سرمایه گذار بخواهد قدمی برای کار تولیدی بردارد در همان ابتدای کار باید دالان پیچیده‌ای از کارهای اداری را طی کند و این نیاز به این دارد که مجلس و دولت باید هم فکری کرده و این کار را تسهیل کنند.
حجت‌الاسلام شبستری ادامه داد: وقتی تولیدکنندگان در آغاز کار تولیدی با حجم بسیار زیادی از بروکراسی اداری مواجه می‌شوند از ادامه کار صرف نظر کرده و از سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال اجتناب می‌کنند.
وی عنوان کرد: حمایت از تولید کنندگان اهمیت زیادی دارد و نبرفع ید در حد حرف و شعار باشد بلکه باید در مقام عمل نگاه ویژه‌ای به این مسئله صورت گیرد.
شبستری بیان کرد: بانک‌ها نیز در حیطه وظایف بانکی و ارائه تسهیلات و وام‌های مختلفی که در اختیار افراد قرار می‌دهند به صورت عمده به سمت تولید هدایت کنند تا تولیدکنندگان بتوانند از امکانات بانک‌ها نیز برخوردار شوند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: مشکلاتی که در حال حاضر تولید را با خلل مواجه کرده است با تدبیر، رایزنی و برنامه‌ریزی‌های اساسی قابل حل است باید زمینه برای رایزنی با تولیدکنندگان و حل مشکلات آنان فراهم شود تا در سال جاری که به عنوان سال رونق تولید نام گذاری شده است قدم‌های قابل توجهی در راستای رونق تولید برداشته شود چرا که تولید کنندگان سهم بسزایی در شکوفایی اقتصاد کشور دارند.
مسئولان به مشکلات تولید کنندگان رسیدگی کنند
علی در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: با همت خود و همکاری پدرم یک کارخانه تولید قطعات ماشین آلات کشاورزی ایجاد کردیم و بعد از گذشت 10 سال از فعالیت این کارخانه و ایجاد اشتغال برای 35 نفر هم اکنون با مشکلات مختلف اقتصادی و تولید رو به رو هستیم و نزدیک یک سال است که کارخانه تعطیل شده و چند خانواده از کار و فعالیت در این مکان محروم شدند.
وی افزود: مشکلات اقتصادی روز به روز در حال افزایش است و هیچ نهادی برای کمک و حمایت در جهت ادامه فعالیت این کارخانه با ما همکاری نمی‌کند از مسولان مربوطه درخواست داریم به مشکلات تولیدکنندگان رسیدگی کنند.

آذربایجان غربی از فرصت‌های خوب و مناسبی در زمینه تولید و ایجاد استغال برخوردار است و باید در راستای استفاده از توانمندی‌ها و به کارگیری آن تدابیر اساسی اندیشیده شود و با اقدامات اصولی در زمینه رونق تولید، قدم‌های مثبت و قابل توجهی برداشته شود تا شاهد شکوفایی اقتصاد استان باشیم. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید