08:18|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 02 خرداد 1398 - 07:20
کد خبر: 12034
باریش گزارش می‌دهد:

شیرینی شکر هم به کام مردم تلخ شد!

افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی این‌بار گریبان‌گیر بازار شکر شد و در طی روزهای گذشته افزایش قیمت شکر و کمبود آن در مراکز عرضه باعث شد مردم برای خرید چند کیلو شکر مایحتاج خانوار ساعت‌ها در مقابل فروشگاه‌های عامل توزیع در صف های طولانی بایستند.
شیرینی شکر هم به کام مردم تلخ شد!

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، افزایش قیمت کالاهای اساسی در طی چند ماه اخیر به حدی زیاد شده که هر روز اعلام کمبود یکی از این کالاها از سوی مسئولان متولی مردم را به ایستادن در صف‌های طولانی می‌کشاند.
صف‌های نوبت در مقابل برخی از فروشگاه‌ها یکی پس از دیگری در حال شکل‌گیری است و بعد از صف گوشت و مرغ حالا نوبت به شکر رسید در طی هفته جاری مخاطبان پایگاه خبری باریش نیوز پیام‌های زیادی از صف‌های مردمی برای خرید شکر ارسال کردند که نشان می‌دهد مردم برای تهیه چند کیلو شکر برای استفاده روزانه باید ساعت‌ها در صف‌های انتظار معطل باشند.
از سوی دیگر در شرایط بد اقتصادی، برخی از فروشندگان از فرصت پیش آمده سوء استفاده کرده و اقدام به گرا‌ن‌فروشی می‌کنند.
عدم نظارت و بازرسی در بازار مردم را می‌رنجاند
طاهره یک زن میانسال در گفت‌وگو با خبرنگار باریش از نبود نظارت در بازار گلایه کرده و گفت: از شرایط پیش آمده اقتصادی به حد زیادی گلایه‌مند هستم قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و نبود نظارت در بازار خود نمایی می‌کند.
وی گفت: بعد از گرانی کالاهای مورد نیاز و اساسی روزانه، حالا نوبت به افزایش قیمت و کمبود شکر رسیده و مردم باید برای خرید مقداری شکر در صف‌های طولانی به انتظار بایستند.
وی در ادامه افزود: از متولیان طرح تنظیم بازار درخواست داریم به مشکلات مردم رسیدگی کنند و با مدیریت صحیح و اصولی از بروز این مشکلات جلوگیری نمایند.  
نبود شکر در فروشگاها
یکی از مخاطبان باریش نیوز با ارسال پیامی گفت: روز گذشته برای خرید شکر به چند فروشگاه مراجعه کردم اما متاسفانه تمامی آنها اعلام کردند که  شکر موجود نیست.
این شهروند در ادامه افزود: متاسفانه باز هم احتکار و انبار کردن کالاهای اساسی ادامه دارد چطور ممکن است که در عرض چند روز فروشگاه‌ها اعلام کنند که شکر موجود نمی‌باشد.
وی گفت: وقتی از فروشنده فروشگاه سوال کردم چه زمانی شکر موجود خواهد بود اعلام کرد معلوم نیست و شاید اصلا دیگر شکر در فروشگاه عرضه نکنم.
این شهروند در پایان در خواست کرد که این مشکل مورد بررسی قرار گیرد و علت آن مشخص شود.
جولان قیمت‌های سلیقه‌ای در بازار شکر
تعداد زیادی از مخاطبان باریش نیوز در پیام‌های مشترک اعلام کردند که قیمت مصوب شکر در بازار وجود ندارد و هر فروشنده‌ای به دلخواه خود قیمت شکر را اعلام و عرضه می‌کند.
همچنین مخاطبان از نبود نظارت کافی در بازار شکایت کرده و گفتند: حتی در صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌ها، توزیع شکر به صورت عادلانه انجام نمی‌شود و شاهد طرح تنظیم بازار و قیمت مصوب در بازار نیستیم.

 با وجود اینکه قیمت شکر بر اساس طرح تنظیم بازار 3700 تومان اعلام شده  اما مردم از خرید هر کیلو شکر تا سقف 10 هزار تومان و عرضه آن در فروشگاه‌ها گزارش می‌دهند.
 بنابراین از مسئولین متولی در این امر انتظار می‌رود شرایط نابسامان اقتصادی مردم را بسنجند و با مدیریت و برنامه ریزی صحیح در این زمینه کوشا باشند تا مردم برای تهیه مایحتاج اساسی روزانه با مشکلات این‌چنینی مواجه نباشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید