10:37|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 02 خرداد 1398 - 07:14
کد خبر: 12033
یادداشت:

کمبود اماکن تفریحی؛ چالش پیش‌روی خانواده‌های ارومیه

فضاهای تفریحی و فرهنگی می‌تواند نقش چشمگیری در سلامت جسمی و به تبع آن روانی، اقشار مختلف جامعه داشته باشد اما همواره یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان ارومیه کمبود  تفریحی و فرهنگی در آن است.
کمبود اماکن تفریحی؛ چالش پیش‌روی خانواده‌های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ فصل تابستان که از راه می‌رسد، بسیاری از خانواده‌ها برای گذراندن تعطیلات تابستان خود با مشکل نبود اماکن تفریحی در شهر ارومیه رو به رو می‌شوند.ابستان هر چند برای نوجوانان ، جوانان و خانواده ها خوشایند است و فرصت استراحت بیشتری را برایشان فراهم می آورد اما نبود اماکن تفریحی و ورزشی موجب نارضایتی بسیاری از آنها است. 
 داشتن لحظات شاد کنار دوستان و اعضای خانواده برای هر فرد یک نیاز اساسی و مهم به شمار می‌رود که به هیچ وجه نمی‌توان از اهمیت این موضوع چشم بست و به سهولت گذشت، به ویژه در عصر دنیای صنعتی و هجوم انواع مشکلات ریز و درشت که گاهی طاقت هر انسانی را طاق می‌کند داشتن لحظاتی مملو از شادی برای خالی کردن احساسات منفی و رسدن به یک شادی برای همه اقشار جامعه از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد لازم است.
ولی برای اینکه بتوان به این احساس دست یافت و شادی را کنار دوستان و آشنایان تجربه کرد، نیاز است که مکان‌هایی نیزبدین منظور در سطح شهر و محل زندگی افراد تعبیه شود، مکان‌های تفریحی که نقش تسهیل‌کننده و ایجاد آرامش در افراد داشته باشد و استرس‌های درونیشان را بکاهد و غم‌های ریز و درشتشان را با شادی که بر لب‌هایشان می‌نشیند را التیام بخشد. ولی متاسفانه اغراق کرد که ارومیه شهری که عنوان کلانشهر را با خود به یدک می‌کشد، فاقد مراکز تفریحی و گردشگری برای شهروندان است. مکان‌های تفریحی که جای خالی فقدانشان به شدت احساس می‌شود و شهروندان نیز همواره به لزوم وجود چنین مراکز و مکان‌هایی در سطح شهر ناراضی و شاکی هستند. ولی متاسفانه این گلایه‌ها هنوز راه به جایی نبرده است.
شهروندان ارومیه مجبور هستند برای گذراندن اوقات فراغت خود به کافه‌ها و فست‌فودها پناه ببرند محل‌هایی که در برخی موارد برای خانواده‌ها به ویژه جوانان به جای تاثیرات مثبت، دارای آثار سو ومنفی است. پارک‌ها و مراکز سبز نیز یکی دیگر از گزینه‌های انتخاباتی برای مردم است و این محل‌ها نیز به جز تاب و سرسره‌های قدیمی هیچ چیز دیگری برای عرضه برای مردم ارومیه ندارند لذا شهروندان تنها می‌توانند در یک فضای باز بنشینند و یکدیگر را نظاره کنند.
دراین میان نبود و مشکل اماکن فرهنگی نیز درد دیگری است که بر سینه شهر ارومیه سنگینی می‌کند، اماکن فرهنگی همچون پردیس سینمایی، سینمای مجهز و سالن‌های تئاتر که می‌توانست دربرآوردن نیازهای جوانان نقش موثری داشته باشد و آنان را تشویق به لذت بردن از هنر کند ولی متاسفانه شرایط نامطلوب این مکان‌ها سبب شده که جوانان هیچ رغبتی برای حضور در سینماهای فرسوده ارومیه نداشته باشند و ترجیح دهند، زمان خود را در کافه‌ها و فست‌فودها و به دور از خانواده بگذرانند.
همت و عزم جدی از سوی مسئولین برای جبران این کاستی‌ها ضروری است و نباید تا به این حد از این چالش شهر ارومیه چشم پوشید و آن را به باد فراموشی سپرد، جامعه شاد نیازهایی دارد که باید برای تامین آنها اهتما ورزید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید