11:48|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1398 - 07:05
کد خبر: 12028
رسالت اصلی دانشگاه‌ها:

بنگاه‌های تولید مدرک یا مراکز کارآفرینی!

دانشجویان به عنوان نیروی انسانی آینده‌ساز کشور در میادین تولید علم  که مقدمه‌ای برای تولید صنعت است با جدیت در میدان نقش آفرینی می‌کنند ولی متاسفانه در کشور ما آنچه اهمیت دارد، اخذ مدرک برای دانشجو و گرفتن شهریه برای دانشگاه است.
بنگاه‌های تولید مدرک یا مراکز کارآفرینی!

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز؛ جامعه کنونی ما مملو شده است از ذهن‌های بسته‌ای که نه توان اندیشیدن دارند و نه حتی دغدغه آن را اندکی در خود می‌پرورانند، فقط تا چشم باز کرده‌ایم همه در مقام انتقاد و شاکی ظاهر شده‌اند، برای همه‌ی ما پیشرفت و تعالی همواره تنها لق لقه‌ای بیش نبوده و نیست. تفاوتی نیز ندارد که در چه جایگاهی باشیم. بالادستی باشیم یا فرودستی، ما به نقش خود دل بسته‌ایم و به زودی خیال رها کردنش را نداریم.
البته هیچ‌کس منکر اوضاع قمر در عقرب کنونی جامعه نیست که مدیریت ناصحیح و ناکارآمد آن را به چنین روزی انداخته است.
اهمیت تولید اندیشه از دیدگاه رهبری
شاید بارها و به کرات گفته‌های مقام معظم رهبری را درخصوص رونق تولید شنیده باشیم، ولی باید دانست که این موضوع تنها محدود به عرصه‌ی تولید صنعتی نمی‌شود در حالی که این نگاه بسیار محدود است، نگاه مقام معظم رهبری بسیار وسیع‌تر بوده و در این نامگذاری تولید فکر و اندیشه مطرح است و ایشان هر تولیدی را فرمودند.
رونق تولید علم مسئله دیگری است که معتقدیم جزو نامگذاری سال و عنوان عام تولید قرار می‌گیرد که حوزه، دانشگاه و مؤسسات علمی متکفل این مسؤولیت هستند و دانشگاه و حوزه که جایگاه تولید علم هستند، باید توجه به این موضوع داشته باشند که بحث تولید علم را رونق بدهند و بیشتر تلاش کنند و به فرموده مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.
دانشگاه‌ها مستثنی از پیام مقام معظم رهبری در زمینه «رونق تولید» نیستند
در همین مبحث است که پای دانشگاه‌ها نیز به میان کشیده می‌شود، دانشگاه‌هایی که حداقل در آذربایجان غربی در خواب زمستانی به سر می‌برند و در امر تولید علم و ارتباط میان علم و صنعت سال‌های طولانی است که حرفی برای گفتن ندارند و بیشتر تبدیل به دکانی برای اخذ شهریه از دانشجویان و تحویل مدارک به ظاهر علمی شده‌اند. در حالی که در همه‌جای دنیا دانشگاه‌ها همیشه حرف بسیاری در زمینه‌های توسعه و اقتصاد برای گفتن دارند و دانشجویان به عنوان نیروی انسانی آینده‌ساز کشور در میادین تولید علم  که مقدمه‌ای برای تولید صنعت است با جدیت در میدان نقش آفرینی می‌کنند.
رسالت اصلی دانشگاه‌ها پرورش نیروی انسانی، اشاعه علم، ایجاد خلاقیت، ابتکار و نوآوری است. هر چه جامعه کمتر پیشرفته باشد، انتظارات مردم از دانشگاه‌ها بیشتر است، زیرا در چنین کشورهایی مؤسسه‌ و یا سازمان دیگری وجود ندارد که‌ بتواند وظایف و مسئولیت‌های دانشگاه را برعهده بگیرد. در این جوامع چنانچه آموزش عالی به خوبی به اهداف و وظایف خود جامه عمل بپوشاند به مراتب سهم فارغ التحصیلان دانشگاهی در رفع تنگناها و کمک به پیشبرد امور اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی درفرایند توسعه بیش از پیش نمایان می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید