12:04|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1398 - 06:06
کد خبر: 12026
یادداشت روز:

پل‌های روگذر ارومیه کورس سرعت شدند

روگذرهای کمربندی ارومیه این‌روزها برای برخی‌ها مکانی برای کورس گذاشتن شده که با سرعت غیرمجاز و تخلفات رانندگی خسارت‌های زیادی به بار می‌آروند.
پل‌های روگذر ارومیه کورس سرعت شدند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ارومیه چند سالی است که عنوان کلانشهر را با خود یدک می‌کشد، اما کلانشهر بودن در کنار زیرساخت‌های شهری نیازمند فرهنگ مترقی شهروندی است، فرهنگی که در سایه آن زندگی اجتماعی طعم دلچسب‌تری برای مردم داشته باشد.
اما این روزها نبود فرهنگ رانندگی و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی خیابان‌های ارومیه به خصوص روگذرهایی کمربندی را به محلی برای کورس گذاشتن تبدیل کرده، به طوری هر روز باید شاهد چندین تصادف در روگذرهای این شهر باشیم.
باید گفت که طرح‌های عمران شهری در حوزه ترافیک بیشتر در راستای کاهش ترافیک و آسان سازی رفت و آمد مردم در مکان‌های پر تردد اجرا می شوند ولی روگذرهای ارومیه در حال حاضر جولانگاه افرادی شدند که عشق سرعت دارند و خیابانها را با کورس اتومبیل‌رانی اشتباه گرفته‌اند.
تصادفات رانندگی در کنار همه خسارت‌ها و آسیب‌هایی که به خود فرد می‌زند، هزینه‌های هنگفتی را هم برای جبران خسارت بر جامعه تحمیل می‌کند.


نبود فرهنگ رانندگی در کنار افزایش چشمگیر استفاده مردم از وسایل نقلیه شخصی باعث شده امروزه ترافیک به معضل اصلی خیابانهای شهر ارومیه تبدیل شود، شاید بارها خودتان هم شاهد بودید که عدم صحیح پارک کردن خودرو توسط شهروندان باعث ترافیک‌های طولانی و قفل شدن چند ساعته خیابان شده است.
اگر افراد در جامعه به رغم وجود قوانین و مقررات و ارائه آموزش های لازم خود را ملزم به رعایت قوانین و حقوق شهروندی نکنند، باید ابزارهای بازدارنده بیشتری برای جلوگیری از خطرات مرگ بار ترافیکی پیش‌بینی شود که دوربین‌های کنترل سرعت از جمله این ابزارها هستند که نصب آنها در مسیر روگذرهای ارومیه جهت کاهش حوادث ترافیکی که اغلب بسیار خطرناک هستند، ضرورت جدی به نظر می‌رسد.
براساس این گزارش حرکات نمایشی، سرعت غیرمجاز، پارک کردن روی پلها و کورس گذاشتن از جمله معضلاتی است که سر زدن ان از سوی برخی رانندگان در روی پل‌های روگذر کمربند حاشیه ارومیه همه روزه حوادث تلخ و خسارت‌های سنگینی را رقم می‌زند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید