12:15|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1398 - 05:30
کد خبر: 12025

افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه بازهم وقتی دیگر!

پرونده استادیوم 15 هزار نفری ارومیه را می‌توان در میان دیگر پروژه‌های عمرانی نافرجام شهری قرار داد که هرساله وعده افتتاحشان از تاریخی به تاریخ دیگر موکول می‌شود، پروژه‌ها پیر می‌شوند ولی افتتاح نمی‌شوند.
افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه بازهم وقتی دیگر!

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز؛ پروژه‌های عمرانی در هر شهر و منطقه از جمله گام‌های اساسی و مهم در جهت پیشرفت آن شهر و منطقه محسوب می‌شوند، زیرا زمانی که عنوان یک شهر و یا کلانشهر را برای منطقه‌ای اطلاق می‌کنیم پس این کلانشهر بایستی دارای زیرساخت‌های مشخص و خاصی نیز باشد. کلانشهر ارومیه نیز با تمام کمبودها و کاستی‌هایی که به وضوح قابل لمس هستند، ارومیه همواره کوشیده تا خود را به عنوان کلانشهر نزدیک‌تر کند. ولی متاسفانه در این زمینه دارای پرونده قطوری از پروژه‌های نافرجام است که عاقبتشان به جایی ختم نشده است.
ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه از جمله پروژه‌هایی است که بیش از 15 سال از عمر کلنگ‌زنی آن گذشته ولی هنوز در سودای افتتاح است، رویایی که جوانان دیروز را به میانسالان امروز مبدل کرده ولی هنوز راه به جایی نبرده است.
عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه از سال ۸۳ در زمینی به مساحت ۱۹ هزار متر مربع آغاز شده، ولی به دلایل مختلف که اکثر پروژه‌های عمرانی آذربایجان غربی با آن مواجه هستند از جمله کمبود اعتبار، ضعف پیمانکار، معارض ملکی  تا کنون اجرایی نشده و به مرحله افتتاح نرسیده است.
وعده‌هایی که بعد از انقضا مجدد تاریخ زده می‌شوند
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی چندی پیش با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی، دیداری با وزیر ورزش و جوانان انجام شد که در این جلسه مشکلات پیش روی احداث ورزشگاه شهید باکری ارومیه مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه وزیر ورزش و جوانان 20 میلیارد تومان و استانداری 5 میلیارد تومان بودجه برای ادامه احداث ورزشگاه تخصیص دادند.
عبدالله چمن گلی افزوده بود: با تزریق بودجه، این پروژه با پیگیری استاندار و جدیت پیمانکار در حال انجام است و در واقع ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه بعد از 15 سال دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته عبدالله چمن گلی قرار بود این پروژه ملی تا پایان سال 97 به بهره‌برداری برسد و در صورت تأخیر نیز حداکثر در فروردین سال 98 افتتاح می‌شود اما اکنون با پایان اردیبهشت ماه مجدد تاریخ افتتاح این پروژه را به تاریخ دیگری موکول کرده‌اند..
 ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه هفته دولت امسال افتتاح می شود
 وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای توسعه فضاها و اماکن ورزشی در شهرستان ها گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه در هفته دولت امسال افتتاح می شود.
«مسعود سلطانی فر» گفت:این استادیوم از جمله مهمترین طرح های ورزشی آذربایجان غربی است که قول می دهیم تا هفته دولت امسال بهره برداری از آن را آغاز کنیم.
عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه از سال ۸۳ در زمینی به مساحت ۱۹ هزار متر مربع آغاز شده، ولی به دلایل مختلف که اکثر پروژه‌های عمرانی آذربایجان غربی با آن مواجه هستند از جمله کمبود اعتبار، ضعف پیمانکار، معارض ملکی  تا کنون اجرایی نشده و به مرحله افتتاح نرسیده است.

ورزشگاه پیر ارومیه جوابگوی نیازهای شهری خواهد بود؟
مدتهاست مردم به خصوص جوانان ورزش دوست آذربایجان غربی منتظر معلوم شدن سرنوشت این پروژه هستند، ولی آیا بعد از گذشت 15 سال از کلنگ‌زنی این پروژه از نظر کیفیت و ساخت جوابگوی نیازهای شهری خواهد بود؟ در اینکه آن زمان این پروژه به طور نسنجیده و بدون درنظر گرفتن آینده این پروژه وارد فاز عملیاتی شده است، شکی در آن نیست، زیرا نه آن زمان این ورزشگاه از نیازهای اساسی شهر ارومیه محسوب می‌شد که هیچ جایی در میدان‌های فوتبال نداشت و نه از نظر مکان جغرافیایی در محل درستی قرار گرفته است. بلکه تنها 15 سال تمام هر ساله بودجه کلانی به آن اختصاص یافته است و سرمایه‌های شهری بدون حصول نتیجه از بین رفته است.

حال باید منتظر ماند و دید که در موعد مقرر این پروژه به افتتاح خواهد رسید و آیا جوابگوی نیازهای مردم و ورزشکاران شهر خواهد بود؟ شهری که اکنون دارای یک تیم فوتبال است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید