06:59|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1398 - 08:27
کد خبر: 12006
مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی عنوان کرد:

آذربایجان‌غربی 87 زندانی مهریه و نفقه دارد

سازوکار جدیدی توسط قوه قضائیه برای کاستن از زندانیان مهریه در نظر گرفته شده که به زودی با اجرایی‌شدن این برنامه، تلاش خواهیم کرد تعداد زندانیان مهریه در استان را به صفر برسانیم.
آذربایجان‌غربی 87 زندانی مهریه و نفقه دارد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، «حمزه بروجنی» در نشست خبری ظهر امروز یکشنبه، 29 اردیبهشت ماه با اصحاب رسانه اظهار کرد: نقش خیرین در آزادسازی زندانی جرائم غیرعمد غیرقابل اغماض است، با همکاری خیرین از 20 سال گذشته تا کنون در حدود  5 هزار 194  زندانی جرائم غیرمالی توسط ستاد دیه و با همت خیرین آزاد شده است.

وی افزود: کمک خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به مثابه وقف به شمار می‌رود و از این رو ریالی از آن در جای دیگر به هیچ وجه هزینه نمی‌شود و تماما جهت آزادی زندانیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی درخصوص آمار  زندانیان جرائم غیرعمد و میزان بدهی‌شان تصریح کرد: 361 نفر زندانی جرائم غیرمالی با میزان بدهی 922 میلیارد 285 میلیون 874 هزار ریال در زندان هستند.

بروجنی با اشاره به اهمیت برگزاری جشن‌های گلریزان در استان جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: 370 نفر زندانی جرائم غیرمالی و غیرعمد در سال 1397 در استان با برگزاری جشن‌های گلریزان آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه استان در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرمالی عنوان کرد: در سطح کشور جز 10 استان برتر در زمینه میزان آزادی زندانیان جرائم غیرمالی غیرعمد هستیم که ستاد دیه در استان در تلاش است در این مقوله خطیر با تلاش‌های روزافزون افراد بیشتری را به جمع خانواده خود بازگرداند و از بروز معضلات دیگر که در نبود فرد به ویژه سرپرست خانوار به وجود می‌آید، جلوگیری شود.

وی درخصوص آمار زندانیان مهریه در زندان‌های آذربایجان غربی اظهار کرد: براساس آخرین آمار 87 نفر محکومین مهریه و نفقه در استان وجود دارد، که این آمار شامل هر دو گروه یعنی زندانیان نفقه و مهریه است و مورد تفکیک قرار نگرفته است.

بروجنی تاکید کرد: با تغییر رئیس قوه قضائیه کشور سازوکار و برنامه‌ریزی جدیدی جهت حل مشکل زندانیان مهریه تعریف شده است که با اجرای این طرح به زودی در کل کشور و به تبع آن در استان در تلاش خواهیم بود که میزان زندانیان مهریه را به صفر برسانیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید