15:30|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1398 - 06:06
کد خبر: 11996

کمیت لنگ متولیان طرح تنظیم بازار در آذربایجان غربی

طرح تنظیم بازار در تامین کالاهای اساسی مردم با قیمت‌های منطقی حرکت کج‌دار و مریض در استان دارد و پای متولیان این طرح در آذربایجان غربی همچنان لنگ می‌زند.
کمیت لنگ متولیان طرح تنظیم بازار در آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، طرح تنظیم بازار که تا چند سال پیش تنها در آستانه مناسبت‌های مهم و اعیاد ملی به اجرا درمی‌آمد امروز به لطف طمع‌ورزی دلالان و سوء استفاده فرصت‌طلبان از شرایط سخت اقتصادی در مورد بسیاری از کالاهای اساسی مردم اجرا می‌شود.
این طرح گاهی به صف گوشت می‌رسد و گاهی گوشت مرغ، یا از بازار میوه و مرکبات سردرمی‌آورد و یا اینکه شکر، بعدی نیست با این همه بی‌تدبیری در تامین و توزیع اصولی اقلام اساسی مردم، صف‌های طولانی طرح تنظیم بازار در روزهای آینده برای خریدن کره، ماست و لبنیات هم تشکیل نشود.
کاهش قدرت خرید مردم در پی افزایش قیمت کالاهای اساسی هروز لیست جدید از این اقلام را از سفرهای مردم در طول ماه‌های گذشته حذف کرده است، گوشت گرم، گوشت مرغ، تن ماهی، ماکارونی، برنج، روغن از جمله اقلامی هستند که این‌روزها بدون ملاحظه درآمد خانوار افزایش قیمت‌های کذایی داشتند و به تدریج حضورشان در سفره‌های مردم کم‌رنگ و کمرنگ‌تر شده است.
این‌بارهم نوبت شکر است که باید برایش طرح تنظیم بازار ایجاد شود و مردم باید برای خرید چند کیلو شکر مایحتاج خانوار ساعت‌ها در مقابل فروشگاه‌های عامل توزیع صف بکشند، اما مشکل اینجاست که طرح تنظیم بازار هم نتوانسته دست دلالان و واسطه‌گران را در دسترسی به اقلامی که برای مصرف عمومی تهیه شده است، از بازار کوتاه کند.
در حالی که سازمان جهاد کشاورزی استان در آستانه مناسبت‌های مهم که به تناسب آن مصرف برخی از مواد و کالاهای اساسی افزایش پیدا می کند، خبر از تامین به اندازه و کافی برای مصرف استانی را می‌دهد، اما صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌ها و محل‌های توزیع بیانگر این است.
شکر امروز در بازار به قیمت 10 هزار تومان هم کمیاب شده است، در حالی که قیمت آن در طرح تنظیم بازار 3700 تومان اعلام شده، اما با این حال خیلی از مردم دستشان به شکر تنطیم بازاری نمی‌رسد و به ناچار مجبور می‌شوند از بازار آزاد شکر تهیه کنند.
حال این سوال مطرح است که چرا نحوه توزیع کالاها در طرح تنظیم بازار به گونه‌ای نباشد که بتواند دست دلالان را از این بازار برای همیشه کوتاه کند و مردم به واقع بتوانند با قیمت‌های منطقی تر مایحتاج زندگی خود را تامین کنند؟.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید