17:40|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1398 - 07:37
کد خبر: 11989
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

بهره‌مندی 75 درصدی روستاهای استان از آب شرب سالم

تا پایان سال 97 میزان بهره‌مندی مناطق روستایی آذربایجان‌غربی از آب شرب سالم 75.8 درصد است که دو درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
بهره‌مندی 75 درصدی روستاهای استان از آب شرب سالم

علیرضا رضوی، در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش با بیان اینکه 91 درصد آب‌های تجدیدپذیر در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 85 درصد از مناطق روستایی استان تحت پوشش خدمات آب شرب سالم قرار دارند.
وی با اشاره به شناسایی 117 روستا در سطح استان که در سال‌های گذشته از کیفیت آب مطلوب برخوردار نبودند، افزود: با طرح مساله در شرکت مادر تخصصی توانستیم از محل اعتبارات صندوق توسعه اعتبارات لازم جهت ارتقای کیفی آب شرب در روستاهای استان را ارتقا دهیم.
رضوی در همین راستا اضافه کرد: با نصب سامانه‌های بهبود کیفیت، تاکنون آب شرب 53 روستای استان ارتقاء یا بهبود کیفیت داده شده است و 64 روستا نیز هستند که در طرح ارتقای کیفیت و بهبود آب شرب قرار دارند.
این مسئول یادآور شد: در سال جاری مقرر شده بالغ بر 5 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه برای ارتقای شاخص کیفی و بهبود آب شرب روستاهای استان اختصاص یابد.
رضوی با تاکید بر اینکه، کیفیت آب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب روستایی است در پاسخ به علت کیفیت نامطلوب آب در برخی از روستاهای استان، گفت: با توجه به اینکه 99 درصد منابع تامین آب روستایی زیرزمینی هستند و ارتباط مستقیم با بافت زمین شناسی منطقه دارد.
وی ادامه داد: کاهش نزولات جوی، برداشت بی رویه، مصرف بیش از حد باعث به خطر افتادن سفره‌های آب زیرزمینی شده و درنتیجه باعث کاهش کیفیت ظاهری آب روستاها می‌شود.
رضوی یادآور شد: این تغییر فقط به ظاهر مربوط می‌شود و از لحاظ بهداشتی خطری برای مردم ندارد، اما مردم همیشه انتظار برحق دارند آب زلال و شفاف و بدون ناخالصی مصرف کنند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در این راستا سعی شده تا با شناسایی عوامل موثر در کاهش کیفیت ظاهری آب روستایی، ابتدا عامل اصلی شناسایی شده و سپس محلول مناسب برای حذف آن به کار برده شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید