20:20|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1398 - 05:48
کد خبر: 11984

گلایه‌هایی از جنس بهداشت محیط در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی

وضعیت نامناسب و آشفته بهداشت محیط در برخی از مراکز درمانی و بیمارستان‌های آذربایجان غربی این‌روزها داد بسیاری از مردم را درآورده است.
گلایه‌هایی از جنس بهداشت محیط در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، شاخص‌های بهداشتی یکی از فاکتورهای مهم در میزان سنجش توسعه محسوب می‌شوند برهمین اساس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حقیقت منبع اصلی برای پایش این سنجش هستند، حال اگر که اصول اولیه بهداشت عمومی و محیطی در چنین مراکزی مورد توجه قرار نگیرد، دیگر حساب مراجعه‌کنندگان برای دریافت خدمات پزشکی به این مراکز با کرام‌الکاتبین است.
 آذربایجان‌غربی با لیست بلند بالایی از مراکز درمانی و خدماتی در سال‌های اخیر به جای رشد و پیشرفت در ارتقای شاخص‌های ارائه خدمات به بیماران به ظاهر هر روز پس روی بیشتری دارد تا جایی که عدم رعایت نظافت در بخش‌های درمانی امروز دیگر داد خیلی از بیماران و همراهانشان را درآورده است و گوش هیچ‌کس برای شنیدن صدای شکایت‌های مردمی از این مراکز شنوا نیست و یا نمی‌خواهد که شنوا شود.
جولان حیوانات موذی در مراکز درمانی 
الهام یکی از مخاطبان پایگاه خبری باریش در پیامی به این رسانه از وجود حیوانات موذی در یکی از مراکز خدمات بهداشتی گفته و نوشته است: آیا انصاف است با هزینه‌هایی که از بیماران برای درمان در این وضعیت سخت معیشتی دریافت می‌کنند، وضعیت بهداشتی این مراکز در چنین وضعیتی قرار داشته باشد!
وی ادامه داد: مادران و کودکان در این مرکز به سبب وجود حشرات و حیوانات موذی در اتاق‌ها و سالن‌ها دچار رعب و وحشت می‌شوند و کسی هم نمی‌تواند برای این حل مشکل کاری بکند.


البته وضعیت نامناسب بهداشتی تنها به مراکز درمانی و بهداشتی دولتی ختم نمی‌شود و مراکز درمانی بخش خصوصی نیز در قبال دریافت هزینه‌های هنگفتی از بیماران، خدمات بهداشت محیطی شایسته‌ای را به مراجعه کنندگان ارائه نمی‌دهند.
بیمارستان‌های خصوصی تنها عنوان خصوصی را یدک می‌کشند
کاربر دیگری با ارسال پیامی به پایگاه خبری باریش، با انتقاد از وضعیت نامناسب بهداشت محیط در یکی از بیمارستان‌های خصوصی ارومیه نوشته است: بیمارش را برای درمان به مرکز خصوصی آورده تا خدمات بهتری دریافت کند ولی این مرکز از نظر بهداشتی مطابقتی با هزینه‌های دریافتی از بیماران ندارد و این همه پول می‌گیرند اما در قبال آن خدمات عادی ارائه می‌دهند که این دور از انصاف و وجدان کاری است.
وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی؛ گلایه مکرر از بخش درمان 
فرشاد از دیگر مخاطبان باریش در رابطه با مشکلات بهداشتی در مراکز درمانی نوشته است، فروردین امسال برای درمان به یکی از بیمارستان‌های ارومیه مراجعه کردم ولی متاسفانه علیرغم تعداد زیاد مراجعه کنندگان در بخش ارتوپدی، خرابی سرویس بهداشتی اقایان باعث شده بود که از بیماران از سرویس بهداشتی بانوان به صورت مشترک استفاده کنند.
وی ادامه داد: مگر تعمیر یک سرویس بهداشتی چقدر زمان نیاز دارد که مسئولان بیمارستانی تا این حد به امکانات اولیه مراجعه‌کنندگان بی‌توجهی نشان می‌دهند.

 


وای به روزی که بگندد نمک!
سختی‌های گرفتن نوبت ویزیت در بیمارستانها، نبود پزشک متخصص، ارجاع بیمار برای گرفتن دارو به داروخانه‌های خارج از مراکز درمانی به بهانه‌های مختلف، رفتار نامناسب برخی از پزشکان در بخش‌های عمومی و درمانگاهی بیمارستان‌ها با بیماران، عدم پوشش بیمه‌ای برخی از خدمات درمانی که هزینه‌های هنگفتی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند، همه و همه از جمله مشکلاتی است که مردم در مراجعه به این مراکز برای یک‌بار هم شده با آن روبرو شدند.
در حالی که بخش بهداشت و درمان طلایه‌دار و پیش قراول توسعه خدمات بهداشتی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، وقتی خود ملزم به رعایت موارد بهداشتی در محیط‌های کاری نشود، دیگر گلایه را باید به کجا برد! این روزها با وضعیت نامناسب بهداشت محیطی در مراکز درمانی در استان، یاد ضرب المثل قدیمی افتادم که می‌گوید: هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک!

گفتنی است؛ تصاویر منتشر شده، ارسالی مخاطبان و کاربران باریش نیوز برای پیگیری جهت ایجاد تغییرات محسوس در وضعیت بهداشت محیط مراکز درمانی و بیمارستانی استان است. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید