08:35|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1398 - 05:32
کد خبر: 11977
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

پروژه تکبیر به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود

پروژه تکبیر به سبب فوت مالک شرکت ترکیه‌ای که سرمایه‌گذار اصلی پروژه بود، دچار کش و قوس‌های فراوان شد. شهرداری ارومیه بعد از مدتی پروژه را به دلیل عدم اجرای تعهدات سرمایه‌گذار به طور یک طرفه فسخ کرد.
پروژه تکبیر به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود

رضا مشهدی کشتیبان، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش‌، درخصوص سرانجام پروژه تکبیر ارومیه اظهار کرد: در سال 1392 شهرداری ارومیه با شرکت تکبیر ترکیه که یک برند تولید لباس‌های اسلامی است جهت اجرای پروژه قرارداد همکاری منعقد کرد.
وی افزود: در همان سال و بعد از عقدقرارداد پروژه به سرمایه‌گذار ترکیه‌ای تحویل داده شد و سرمایه‌گذار نیز عملیات خاکبرداری را آغاز کرد ولی بعد از خاکبرداری پروژه عملا تعطیل و دچار رکود شد.
مشهدی کشتیبان دلیل رکود پروژه تکبیر را فوت مالک اصلی شرکت سرمایه‌گذار اعلام و تصریح کرد: وارثین شرکت رغبتی به سرمایه‌گذاری در ارومیه نشان نداده به همین دلیل بعد از مکاتباتی شهرداری ارومیه در سال 1396 قرارداد را به سبب عدم اجرای تعهدات توسط سرمایه‌گذار به طور یک‌جانبه فسخ کرد.
وی گفت: در سال 1397 پروژه به طور کامل فسخ گردید و شهرداری ارومیه مجدد آن را تصرف کرد، لذا از همان سال نیز اقدامات جهت جذب سرمایه‌گذار جدید توسط شهرداری ارومیه آغاز شد.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه اظهار کرد: سال گذشته بعد از رایزنی‌های صورت گرفته با یک شرکت داخلی قرارداد همکاری منعقد شد و به شورای اسلامی شهر ارومیه ارسال شده است تا تایید گردد.
مشهدی کشتیبان خاطر نشان کرد: به سبب تغییر سرمایه‌گذار، ماهیت پروژه نیز تغییر کرده و در نهایت قرار است پروژه در قالب  پروژه اقامتی_درمانی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید