13:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1398 - 08:03
کد خبر: 11975
شهردار ارومیه خبر داد:

تراموای شهری در سال جاری کلنگ‌زنی می‌شود

تراموای شهری ارومیه شهریورماه امسال همزمان با هفته دولت کلنگ زنی و وارد فاز اجرایی می‌شود.
تراموای شهری در سال جاری کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه با اعلام این خبر اظهار کرد: تراموای شهری ارومیه در راستای توسعه حمل و نقل عمومی برای افق 1404 پیش بینی شده است که به طول 9 کیلومتر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهری مدیریت شهری  همزمان با هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.
وی با اشاره به افق 1404 و تحقق شهر سالم با توسعه حمل و نقل ریلی، بیان کرد: برابر با کارشناسی‌های صورت گرفته بهترين راهکار برای توسعه حمل و نقل ریلی در ارومیه راه‌اندازی ترموای شهری است تراموای که هم‌اینک 67 درصد شهر هاي دنيا از آن استفاده مي‌كنند.
شهردار ارومیه با بیان اینکه مطالعات اجرای تراموای شهر ارومیه به اتمام رسیده است، گفت: با راه‌اندازی تراموای شهری ترافیک در هسته مرکزی شهر کاهش می‌یابد.
وی در ادامه با اشاره به کاهش ترافیک و برخورداری شهروندان از یک شهری پاک، بیان کرد: معضل ترافیک با یک نگاه فرهنگی رفع می‌شود اگرچه ایجاد زیرساخت‌ها  در کنار این مهم ضروری است.
شهردار ارومیه با اشاره به توسعه زیر ساخت‌ها و اجرای پروژه‌هایی برای کاهش ترافیک، افزود:  توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد حمل و نقل ریلی چون تراموا در کاهش ترافیک صورت می‌گیرد.
حضرت پور در پایان با اشاره به نقش شهروندان در کاهش ترافیک، بیان کرد: شهروندان هر چقدر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جهت تردد را جایگزین وسایل نقلیه شخصی کنند، بسیار در کاهش ترافیک موثر است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید