21:46|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1398 - 08:30
کد خبر: 11969
باریش گزارش می‌دهد:

نرخ کرایه تاکسی در ارومیه افزایش می‌یابد

نرخ حمل مسافر توسط ناوگان تاکسی‌رانی در شهر ارومیه برابر مصوبات شهرداری 34 درصد در سال جاری افزایش می‌یابد.
 نرخ کرایه تاکسی در ارومیه افزایش می‌یابد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، طی هفته جاری گزارشاتی از اعتراض راننده‌های تاکسی در سطح شهر ارومیه مبنی بر پایین بودن نرخ کرایه حمل مسافر دریافت شد با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که رانندگان تاکسی از مشکلات مالی زندگی گله‌مند هستند و افزایش کرایه را از مسؤلین متولی مطالبه ‌کردند.
افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در شهر ارومیه
محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در خصوص اعتراض رانندگان تاکسی در سطح شهر ارومیه و مطالبه آنان در مورد افزایش کرایه، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌‌ها نرخ کرایه بیش از 20 درصد افزایش نمی‌یابد اما با توجه به اینکه معیشت  رانندگان تاکسی از نظر مالی در شرایط سخت قرار دارد درخواست افزایش 34 دردصدی نرخ کرایه ها صادر شده و انتظار می‌رود شهروندان نیز نگاه حمایتی به این موضوع داشته باشند.
تأمین مخارج زندگی سخت شده است
رضا یکی از مخاطبان پایگاه خبری باریش نیوز در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: نزدیک 5 سال است که رانند تاکسی هستم و خرج و مخارج زندگی خود و خانواده‌ام را از این طریق تأمین می‌کنم.
وی ادامه داد: همان طور که می‌دانید شرایط اقتصادی خوب نیست و تمامی اقلام اساسی مورد نیاز مردم گران شده است و ما نیز با توجه به شرایط موجود نمی‌توانیم از پس مخارج خانواده بربیایم و به همین جهت از مسئولین مربوطه می‌خواهیم فکری به حال ما کنند.
درآمد حاصل از مسافرکشی، حتی برای مخارج خودرو نیز کافی نیست 
حسین یک مرد میانسال، که در جمع اعتراض کنندگان بود گفت: تمامی هزینه‌های شهروندی افزایش یافته اما کرایه تاکسی‌های سطح شهر ثابت مانده است.
حسین ادامه داد: مشکلات مالی زیادی دارم و درآمدی که از طریق مسافرکشی تأمین می‌کنم حتی مخارج تعمیر خودرو را نیز محیا نمی‌کند و با این شرایط پیش آمده شرمنده خانواده خود هستم.
وی افزود: قطعات خودرو بسیار گران شده و ما در تأمین مخارج اولیه زندگی خود با مشکل مواجه هستیم و از مسئولان درخواست می‌کنیم برای مشکلات تاکسیرانان چاره‌ای بیندیشند.
مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر تمامی آحاد جامعه شده و لزوم توجه و حل مشکلات مردم از سوی مسئولان باید مورد توجه قرار گیرید. حل مشکلات صنف تاکسیرانی به جهت سختی و مشقت کار در فصل تابستان و زمستان که دارد باید مورد توجه قرار گیرد تا فعالان این قشر از جامعه نیز به راحتی در زمینه شغلی خود کار و فعالیت داشته باشند.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید