16:54|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1398 - 08:48
کد خبر: 11916
به سبک استارتاپ ویکند:

بیست و یکمین رویداد شتاب آذربایجان (روشا) برگزار شد

بیست و یکمین رویداد شتاب آذربایجان (روشا) با موضوع "شهر خلاق" در تاریخ 11 الی 13 اردیبهشت ماه توسط پارک علم و فناوری آذربایجان غربی برگزار شد.
بیست و یکمین رویداد شتاب آذربایجان (روشا) برگزار شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز؛ در این رویداد شرکت کنندگان با انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، جوانان خلاق، با استعداد و علاقه مند به استارتاپ‌ها و طراحان گرافیک در قالب 10 تیم 7 تا 8 نفره در یک فضای مشترک حضور یافته وطی سه روز در بازه زمانی 54 ساعته  10 ایده برتر تأیید شده توسط شرکت کنندگان از بین 41 ایده ارائه شده را به مرحله محصول یا خدمت قابل ارائه رساندند.

نخستین روز از بیست و یکمین رویداد شتاب آذربایجان (روشا)

این رویداد صبح روز چهارشنبه با قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای جوان ارومیه با حضور 100 شرکت کننده و مهمانان برنامه آغاز گردید. در ابتدای مراسم داوری نیکو مشاور رئیس پارک علم و فناوری ضمن خوشامدگویی به مهمانان و شرکت کنندگان رویداد در خصوص شهر خلاق سخنانی را ایراد کرد.

 سپس پنل بررسی چالش‌های شهری به مدیریت دکتر سامه ابتهاج مشاور فرهنگی اجتماعی در زمینه صنایع خلاق ئ فرهنگی و با حضور دکتر داوری نیکو مشاور رئیس و بازاریابی پارک، اصغر عابدینی، عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه و مدیر گروه شهرسازی و دکتر روشن بابایی عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان و منتور رویداد برگزار شد که در این پنل موارد عناصر شهر خلاق، ویژگی‌ها و نیازهای شهرهای استان به بحث و بررسی گذاشته شد.

بعد از ظهر همان روز در ابتدای مراسم دکتر سامه ابتهاج به معرفی رویداد برنامه کاری این سه روز پرداخت. سپس از شرکت کنندگان دعوت گردید برای ارائه ایده هایشان در صف قرار گیرند.

که در این مرحله تعداد 41 ایده از طرف ایده پردازان مطرح گردید. افراد طی یک دقیقه (۶۰ثانیه) ضمن معرفی خود مختصری درباره مشکلی که ایده آنها راه حلی برای آن ارائه می‌نماید توضیح دادند و در پایان از مهارتها و افرادی که برای اجرای ایده‌هایشان لازم داشتند دعوت می نمودند.

پس از پایان فرآیند ایده‌پردازی ایده‌ها بر روی دیوار بیرون سالن قرار گرفت و هر یک از شرکت کنندگان به ۳ ایده برتر رای دادند. پس از شمارش آرا 10 ایده برتر اعلام شد، بنابراین جمعا 10 نفر از صاحبان ایده به تشکیل تیم‌های اجرایی خود پرداختند.

دومین روز از بیست و یکمین رویداد شتاب آذربایجان (روشا)

در دومین روز از برگزاری رویداد تور بازدید از سایت تاریخی نازلو برای شرکت کنندگان در این رویداد در نظر گرفته شده بود که با هماهنگی‌های صورت گرفته شرکت کنندگان از سایت تاریخی نازلو دیدن کرده و با پتاسیل‌های موجود در بحث گردشگری در استان آذربایجان غربی آشنا شدند. که پس از این بازدید کارگاه آموزشی بوم ناب با ارائه مهندس شورابی و دکتر ابتهاج در محل برگزاری رویداد برگزار گردید.

پس از زمان نماز و نهار شرکت کنندگان در بیست و یکمین رویداد شتاب آذربایجان در کارگاه آموزشی MVP و گردشگری خلاق با ارائه دکتر بابایی حضور یافته و از مباحث مطرح شده استفاده نمودند. سپس تیمها به محل استقرار خود رفته و فعالیت خود را آغاز کردند. مربیان با حضور در جمع تیمها، تجربیات و دانش خود را در محیطی صمیمی به اشتراک گذاشتند. مربیان این رویداد آقایان محمد حسین توکلی (منتور انیمیشن)، امیر حسین ثقه الاسلامی(منتور کسب و کار)، پیمان یعقوبی (منتور بازی سازی)، روشن بابایی همتی (منتور و تسهیلگر شهر خلاق) و خانم‌ها الهام شورابی (منتور بازاریابی) و سامه ابتهاج (منتور صنایع خلاق و بازآفرینی شهری) بودند که در روز پنجشنبه همواره از تیمها بازدید کرده و راهنماییهای لازم را ارائه نمودند.

در پایان همان روز کارگاه آموزشی طراحی، از ایده تا اجرا با ارائه مهندس توکلی برگزار گردید.

سومین روز از بیست و یکمین رویداد شتاب آذربایجان (روشا)

سومین روز از رویداد با برگزاری کارگاه آموزشی نحوه ارائه توسط مهندس ثقه الاسلامی آغاز شد. سپس تیمها بر روی ارائه پروژه‌ها کار کردند تا خود را برای ارائه به هیأت داوران آماده نمایند. در نهایت ساعت 5 بعدازظهر به همراه میهمانان، عکاسان و خبرنگاران در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای جوان ارومیه حاضر شدند و مراسم اختتامیه رویداد راس ساعت ۵ بعدازظهر با قرائت قران و پخش سرود ملی آغاز شد. در این مراسم که با حضور دکتر حسن حیدری رئیس پارک علم و فناوری و دکتر محمدرضا علیزاده امامی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد. نمایندگان هر تیم ارائه پروژه‌ها و محصول خود را به هیأت داوران آغاز نمودند. سپس هیأت داوران به مشورت و تبادل نظر با یکدیگر پرداخته و 3 تیم برتر را از میان 10 تیم انتخاب کردند که 2 تیم نیز به عنوان تیم ‌های شایسته تقدیر معرفی شدند. طرح سفر در زمان مقام اول را کسب نمود و طرح تپش به مقام دوم رسید و اروم پسماند وآتام ائوی مشترکاً به عنوان تیم سوم انتخاب شدند.

داوران این رویداد آقایان عابدینی، اشرفی، داوری نیکو و ثقه الاسلامی (به عنوان نماینده تیم منتوری)  بودند که با دقت و ظرافت خاصی به قضاوت از میان گروه‌ها پرداختند.

شایان ذکر است هدایایی همراه با لوح یادبود به تیم‌های برتر این رویداد اهدا شد و همچنین از تیم‌های مذکور دعوت گردید جهت عملی کردن طرح خود و تبدیل آن به کسب و کار موفق در مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری مستقر شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید