04:28|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1398 - 13:04
کد خبر: 11914
یادداشت:

کودک‌آزاری سایه تلخ رویاهای کودکانه

رویاهای کودکانه که باید در پرتوی مهر و محبت والدین در فضای خانواده بال و پر گرفته و به کمال برسد، برخی اوقات با آزارهای اطرافیان به سایه شوم روزهای کودکی تبدیل می‌شود.
کودک‌آزاری سایه تلخ رویاهای کودکانه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، اولین و مهم‌ترین مامن و پناهگاه کودکان از ابتدای تولد محیط خانه و جمع گرم خانواده است، در پرتوی مهر مادری و پدری است که اندیشه‌های والای انسانی از پس رویاهای شیرین کودکی تبدیل به واقعیت می‌شود و اوج می‌گیرد.
اما گاهی اوقات به نظر می‌رسد مهر انسانی به هر دلیلی از قلب برخی‌ها رخت بربسته تا کمر به همت آزار و اذیت کودکانی ببندند که هدیه و لطف بی‌دریغ الهی هستند و وجودشان در بستر خانواده و اجتماع مایه دلگرمی والدین و گویای لطف ازلی است.
فرشتگان کوچک زندگی در بستر مواجه شدن با برخی از حوادث همچون اذیت و آزارهایی که در درون خانواده با آن روبرو می‌شوند، بدون شک آینده نامشخصی برای خود ترسیم می‌کنند، آینده‌ای که همیشه سایه ترس و دلهره از کتک خوردن انباشتی از خاطرات تلخ دوران کودکی را با خود یدک می‌کشد.
این‌بار هم تن نحیف ستایش 5 ساله در ارومیه طعمه آزارهای جسمی مادری نامهربان شد تا بار دیگر بازخوانی قوانین حمایت از حقوق کودکان در خانواده و جامعه و الزام آور شدن آن در مرحله اجرا  مورد توجه جدی مسئولان و متولیان قانون‌گذاری کشور قرار گیرد.
بدون شک ستایش در ارومیه اولین قربانی کودک آزاری نیست و نخواهد بود و همین تداوم در استمرار آزارهای جسمی و در مواردی آزارهای جنسی ضرورت ورود به موقع قانون‌گذاران برای جلوگیری از جرم در مورد کودکان را دو چندان می‌کند، چراکه در بیشتر موارد این آزارها یا گزارش نمی‌شوند و یا از سوی افراد کتمان می‌شوند.
 مادر هر جور که باشد به سبب غریزه مهر و محبت ازلی که در قلبش به ودیعه گذاشته شده، مادر است و نامادر نمی‌شود، مگر آنکه فضایل اخلاقی و صفات انسانی در وجود آدمی به درجه سقوط رسیده باشد تا مهر انسانی را از کودکی بی‌پناه دریغ کند و یا اینکه شلاق بی‌مهری برتن کودک بنشاند و خود نظاره‌گر جای کبودی‌های شود که بدون شک از انسانی که خداوند وی را اشرف مخلوقات لقب داده است، بر نمی‌آید.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید