09:51|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1398 - 12:24
کد خبر: 11913
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای برای توسعه نیازمند توجه مسئولین استانی است

وجود چهار دانشگاه و دانشکده فنی و حرفه‌ای در آذربایجان غربی نیاز استان و دانشجویان را تامین نمی‌کند، لذا جهت توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان نیازمند توجه ویژه مسئولین استانی هستیم.
دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیازمند توجه مسئولین استانی است

«یعقوب پوراسد» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش‌؛ در خصوص  اهمیت توسعه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کشور و به تیع آن در آذربایجان غربی، اظهار کرد: به جهت مهارت‌محور بودن دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، در برنامه ششم توسعه مجلس و دولت نگاه ویژه‌ای به این دانشگاه‌ها داشته و موضوع توسعه دانشگاه‌های فنی در سرتاسر کشور مورد توجه قرار گرفته است..

وی نیاز به وجود دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شمال و جنوب استان را حائز اهمیت دانسته و گفت: آذربایجان غربی از استان‌های وسیع به شمار می‌رود ولی با این وجود متاسفانه تنها چهار دانشگاه در کل استان وجود دارد که آن‌ها نیز در مرکز استان قرار گرفته‌اند و همین امر دانشجویان شمال و جنوب استان را دچار مشکل کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد: برای توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آذربایجان غربی نیازمند حمایت و همراهی مسئولین استانی هستیم زیرا برای تحقق این امر از سوی اداره کل عزم جدی وجود دارد ولی اگر همراهی مسئولین استانی نباشد این امر محقق نمی‌شود.

وی اصلی‌ترین مشکل جامعه را بیکاری فارغ‌التحصیلان عنوان کرده و گفت: عدم وجود مهارت در دانشجویان سبب شده که تعداد بیکاران فارغ‌التحصیل در کشور افزایش یابد و نبود مهارت در دانشجویان از عوامل اصلی ناتوانی در ورود به بازار کار است در حالی که دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اصلی‌ترین رسالت خود را تربیت دانشجوی مهارت محور می‌دانند.

پوراسد گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به پرورش تکنسین و مهندس اهتمام می‌ورزند و وجود کارگاه‌های مجهز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی سبب شده تا دانشجویان ارتباط خوب و موثری با صنعت برقرار کنند و بعدها در ورود به عرصه کار نیز دچار مشکل نشوند از همین رو است که براساس آمار 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بعد از اتمام تحصیل جذب می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: در تلاش هستیم که همواره تجهیزات کارگاهی خود را با علم و صنعت دنیا به روز کرده و پیش رویم. هرچند تجهیزات دانشگاه از کیفیت و کمیت خوبی بهره‌مند است ولی نباید از فناوری روز که نیاز اصلی دانشجویان است، غفلت ورزید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید