18:48|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1398 - 14:01
کد خبر: 11897
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

مسئولین در اخلاق و رفتار الگوی مردم باشند

بداخلاقی سرزده از برخی مسئولین این ترس را در جامعه دامن می‌زند که افراد برای رسیدن به مقام و جایگاه حاضر هستند به هر نااخلاقی دست بزنند در حالی که مسئولین باید در اخلاق و رفتار الگوی مردم باشند.
مسئولین در اخلاق و رفتار الگوی مردم باشند

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوای الهی و دوری از محرمات و اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در ادامه اظهار کرد: ورود به ماه مبارک رمضان این ماه بهار قرآن است لذا قرائت قرآن در این ماه اهمیت فراوانی یافته است و مقام معظم رهبری به قرائت قرآن در کشورمان رسیمت بخشیده است.
 وی افزود: مسئولین حدالمقدور در مراسمات ختم قران شرکت کنند زیرا وقتی خود رهبری در این مراسمات حضور پیدا می‌کند مسئولین نیز به تاسی از رهبری باید به این شیوه عمل کنند و همین حضور مسئولین سبب می‌شود که مردم به اهل قرآن بودن مسئولین پی‌ ببرند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مسئولین باید روش‌های درست و تعامل را در بین مردم فراگیر کنند زیرا مردم به مسئولین خود نظاره می‌کنند و از آن‌ها الگوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد:  اخیرا بداخلاقی بین مسئولین استانی مشاهده شد که این برخورد بداخلاقی را بین مردم نهادینه می‌کند و مسئولین وظیفه دارند در اخلاق و رفتار الگوی مردم باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ضمن توصیه به مسئولین جهت مراعات اخلاق در جامعه گفت: انتخابات نزدیک است و با این رفتارها و برخوردهای مسئولین، ترس و حشت در جامعه ایجاد می‌شود که افراد به خاطر مقام و منصب به نااخلاقی دامن بزنند.

امام جمعه ارومیه، شهید مطهری را بهترین الگو برای معلمین دانسته و تاکید کرد: باید روش و منش شهید مطهری در بین جامعه به ویژه در میان معلمین جاری باشد. همچنین آثار این شهید به وفور برای مطالعه معلمین، دانشجویان، اساتید و آحاد اقشار جامعه در دسترس باشد.
وی گفت: ایجاد محیط شاد برای افراد جامعه ضروری است ولی برای ایجاد نشاط نباید فقط به رقص و پایکوبی دست زد بلکه نشاط واقعی در کمک به مردم و ایجاد اشتغال و گره‌گشایی از مشکلاتشان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: دشمن تمام و کمال بر علیه ایران در حال فعالیت است لذا مسئولین باید در چنین شرایطی آرایش نظامی به خود بگیرند و با اتحاد نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی با اشاره به کلام الهی گفت: پیروزی نهایی برای ما است و در نهایت دشمنان مغلوب خواهند شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید