17:53|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1398 - 11:04
کد خبر: 11888
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

نقش معلمان در پرورش نسل متعهد بی‌بدیل است

نقش معلمان به جهت جایگاه تربیتی که در جامعه دارند، در هدایت و پرورش انسان‌های متعهد و خلاق به عنوان آینده‌سازان هر جامعه اهمیت خاصی دارد.
نقش معلمان در پرورش نسل متعهد بی‌بدیل است

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: همه ساله در سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری که به عنوان روز معلم  نام گذاری شده مراسمات مختلفی برای تجلیل و تکریم مقام و جایگاه معلم در تمامی مراکز آموزشی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه معلمان در جهت هدایت و رهبری جامعه و پرورش انسان‌های متعهد و خلاق به عنوان آینده‌سازان هر جامعه نقش دارند، افزود: اگر آحاد جامعه به نقش والای معلم توجه کنند و جایگاه معلم را شایسته بدارند این امر باعث می‌شود جایگاه معلمان از لحاظ حقوق مادی و معنوی و جایگاه انسانی حفظ و منظور شود.
وی گفت: از این رو تکریم و تجلیل رسمی از معلمان باید مورد توجه قرار گیرد و آحاد جامعه باید عنایت و نگاه ویژه ای به این قشر از جامعه داشته باشند.
حجتالاسلام دیرباز افزود: با توجه به عزت نفس و کرامت معلمان در جامعه، مسئولین مربوطه نیز برای تأمین و نیازهای عمومی معلمان را مورد توجه قرار دهند و در این راستا تلاش کنند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: معلمان نیز باید به جایگاه خود پایبند باشند و نقش هدایت‌گری در جامعه را به سمت اخلاق، نورانیت، صداقت و انسانیت سوق دهند و با تلاش و حفظ  جایگاه خود، نقش خوبی را ایفا کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید