05:26|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1398 - 09:11
کد خبر: 11876
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش خبرداد:

حمایت مرکز رشد پارک و شهرداری از صاحبان ایده برتر در حوزه شهر خلاق

صاحبان ایده‌های برتر بیست و یکمین رویداد شتاب آذربایجان (روشا) از حمایت مرکز رشد پارک علم و فناوری جهت سرمایه‌گذاری بر طرح بهره‌مند و در صورت عدم توانایی ایده‌پرداز برای سرمایه‌گذاری، شهرداری ارومیه از ایده و صاحب آن حمایت می‌کند.
حمایت مرکز رشد پارک و شهرداری از صاحبان ایده برتر در حوزه شهر خلاق

«حسن حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش‌؛ با اشاره به برگزاری بیست و یکمین رویداد شتاب آذربایجان (روشا) همزمان با هیجدهمین رویداد، اظهار کرد: هیجدهیمن رویداد با محور ایده‌های برتر در حوزه شهر خلاق و بیست و یکمین روشا با عنوان کارآفرینی در 54 ساعت در حوزه شهر خلاق از 11 الی 13 اردیبهشت ماه آغاز به کار می‌کند.
وی گفت: این رویداد با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر ارومیه برای شناسایی ایده‌های شهروندان در حوزه شهر خلاق و عملیاتی ساختن آن‌ها در جهت آبادانی شهر برگزار می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ایجاد صنایع و واحدهای بزرگ‌ را  خطرپذیر و سرمایه‌بر دانسته و اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور و تحریم‌های حاکم که توسط دشمنان اعمال شده است لذا استفاده از ظرفیت‌های داخلی بنابه فرموده مقام معظم رهبری برای حل مشکلات اقتصادی کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.
حیدری، فرهنگ را از جمله ابزارها و ظرفیت‌های داخلی جهت استفاده اقتصادی دانست و تصریح کرد: تاکنون از فرهنگ برای ایجاد درآمد استفاده نشده و ایده شهر خلاق با توجه به همین محوریت در تلاش است با تاسی از فرهنگ در حوزه‌های مختلف شهری اقدم به شکل‌گیری استارتاپ‌ها و رونق اقتصادی در شهر ارومیه کند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی افزود: صاحبان ایده‌های برتر در بیست و یکمین رویداد شتاب آذربایجان از حمایت مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری استان برخوردار و می‌توانند بر روی ایده خود سرمایه‌گذاری و آن را به مرحله اجرا برسانند.
وی گفت: در صورتی که صاحبان ایده توان سرمایه‌گذاری نداشته باشند، شهرداری ارومیه آمادگی دارد تا با در اختیارگرفتن مالکیت معنوی ایده از ایده‌پرداز حمایت کند.    
حیدری خاطر نشان کرد: برای آبادانی، ایجاد اشتغال برای شهروندان باید آستین‌ها را بالا زد و با داشتن خلاقیت در هر حوزه‌ای در جهت توسعه شهرمان قدم برداشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید