15:13|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1398 - 11:58
کد خبر: 11867
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

ارومیه نیازمند مسیر ویژه آتش است

ایجاد خط ویژه خودروهای امدادی و آتش نشانی در خیابان‌های ارومیه با عنوان مسیر آتش از جمله ضرورت‌های امدادرسانی سریع در مواقع اضطراری است.
ارومیه نیازمند مسیر ویژه آتش است

ابراهیم شاد قوشچی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، با اشاره به ضرورت وجود خط ویژه آتش برای خودروهای امدادی آتش‌نشانی، بازکردن مسیر عبوری در خیابان‌ها را یک وظیفه همگانی دانست که رسانه‌ها باید برای تحقق آن فرهنگ‌سازی کنند.
وی با بیان اینکه در تمام کشورهای اروپایی مسیر ویژه آتش وجود دارد که مخصوص عبور خودروهای امدادی است، افزود: اجرای این طرح در کشورمان شاید یک‌بازه زمانی نیم قرنی نیاز داشته باشد و متاسفانه در این مورد هم از جهات زیرساخت‌های شهری و هم از لحاظ فرهنگی ضعف وجود دارد.
این مسئول افزود: خوشبختانه در شرایط عادی در سطح شهر خودروهای آتش نشانی می‌توانند تا 4 دقیقه در محل حادثه باشند اما اگر فرهنگ سازی لازم انجام شود و مردم بالافاصله با شنیدن آژیر خطر خودروهای امدادی مسیر را برای عبور آزاد کنند به مراتب این مدت به کمترین زمان ممکن کاهش پیدا کرده و به تبع خسارت ناشی از حوادث ناگهانی برای افراد و خانواده‌ها نیز کمتر می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه با تاکید بر وجود ضعف فرهنگی در رابطه با راه دادن به وسایل نقلیه امدادی خاطرنشان کرد: موضوعات فرهنگی کالا و یا اجناس نیستند که بتوانیم آن را از کشورهای پیشرفته وارد کنیم بلکه فرهنگ مجموعه رفتارهای داخل هر جامعه است و ضعف فرهنگ‌سازی در موضوعاتی از این قبیل در بیشتر مواقع به ضرر شهر تمام می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید