10:09|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1398 - 10:37
کد خبر: 11865

میز و نیمکت‌هایی که دفتر مشق می‌شوند!

میز و نیکمت‌های چوبی مدارس خیلی وقتها به سبب و بی‌مهری و نامهربانی دانش آموزان دفتر مشق می‌شوند.
میز و نیمکت‌هایی که دفتر مشق می‌شوند!

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، فضای آموزشی مناسب شاید یکی از فاکتورهای اثربخش در فرایند نظام آموزش است اما برخی از دانش آموزان نیمکت‌هایشان را با دفترهای مشق اشتباه می‌گیرند تا امکانات مدارس فرسوده‌تر و نامناسب‌تر به نظر برسند.
امروزه با توجه به توسعه ابزارهای آموزشی فضاهای آموزشی نیز در کشورهای مختلف دستخوش تغییر و تحول جدی شده و به سمت استفاده از فناوری‌های روز حرکت کرده است.
یکی از ویژگی‌های مدارس شاد برخورداری از زیرساخت‌های آموزشی مدرن و یا حداقل تمیز و مرتب است، با توجه به اینکه هنوز حرکت مدارس و مراکز آموزشی کشور به سمت هوشمند شدن آموزش‌ها شتاب جدی نگرفته، میز و نیمکت‌های چوبی که سهم عمده‌ای در دکور کلاس‌های درس دارند.
اما بی‌مهری و کم‌لطفی برخی از دانش آموزان با میز و نیمکت‌هایشان که  9 ماه در مدارس از آن استفاده می‌کنند، زیبایی و سادگی را نیمکت‌های چوبی گرفته به طوری در اولین برخورد با این نیمکت‌ها شاید نقش دفتر مشق و خاطرات در ذهنتان تداعی شود.
نکته قابل تامل آنکه یادداشت‌های نوشته شده روی برخی از این نیمکت‌ها خود حدیث مفصلی است، از همه نوع اطلاعات و دانستی‌های عمومی، قرار ملاقات‌های شخصی تا حل معادلات درسی را می‌توان روی همین نیمکت‌های چوبی زبان بسته در یک نگاه مشاهده کرد.
مطابق بودن فضاهای آموزشی با استانداردهای روز از جمله مولفه‌هایی است که می‌تواند مدت حضور و آموزش‌های ارائه شده در کلاس‌های درس را برای دانش آموزان اثربخش کند، با این حال دانش آموزان نیز به عنوان افرادی که قرار است توسعه آینده کشور به دست و قلم آنها رقم بخورد باید در حفظ و نگهداری از میراث آموزشی که در مدارس به امانت گذاشته می‌شود، اهتمام داشته باشند.
برخی از نیمکت‌های کلاس‌های درس در مدارس که قدمت چندین ساله دارند، تداعی کننده حضور دانش آموزانی است که به سبب علم و دارایتشان جامعه و کشور به وجودشان افتخار میکند.
متاسفانه با اینکه برخی از مدارس استان در حال حرمت به سمت هوشمند شدن هستند اما وجود نیمکت های چوبی پر از یادداشت ها و خاطرات شخصی که عمر زیادی از حضورشان در مدارس نگذشته است، گویای این مهم است که در فرایند آموزش بدون شک پرورش مقدمتر است و باید روح آدمی از همان کودکی با اصول تربیتی درست برای بروز رفتارهای اجتماعی مناسب پرورش یافته و اوج بگیرد.
میز و نیمکتهای نوشته شده با ظاهری در هم ریخته در مرحله اول تمرکز دانش آموز را در کلاس درس کاهش میدهد و فرایند یادگیری را دچار اختلال میکند، چراکه گاهی آنقدر مطالب متنوع در روی نیمکت‌ها نوشته می‌شود که دقت دانش آموز را ناخودآگاه به خود جلب می‌کند و مانع تمرکز در کلاس درس می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید