00:10|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اردیبهشت 1398 - 11:55
کد خبر: 11846
مدیرکل فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

ضرورت طراحی مسیر ویژه تردد خودروهای امدادی در ارومیه

طراحی مسیر ویژه عبور خودروهای امدادی و کمک‌رسان در فضای شهری با توجه به افزایش روز افزون ترافیک در خیابان‌های شهر ارومیه یک ضرورت جدی است.
ضرورت طراحی مسیر ویژه تردد خودروهای امدادی در ارومیه

باقر بهرامی، مدیرکل مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سروس اجتماعی باریش اظهار کرد: نبود مسیر ویژه عبور خودروهای امدادی در سطح شهر باعث شده که خودروهای اورژانس برای رسیدن به محل حادثه از مسیرهای عمومی استفاده کنند و همین امر زمان رسیدن نیروهای کمک‌رسان به محل حادثه را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه هر ثانیه در هنگام وقوع حادثه می تواند برای فرد سرنوشت ساز باشد، افزود: ترافیک برخی از خیابان‌ها و مناطق شهری در روزهای پایان هفته به حدی است که در عمل اعزام نیروهای امدادی به محل حادثه غیر ممکن و سخت می‌شود.
این مسئول در همین رابطه به مشکل ترافیک جاده بند اشاره کرد و گفت: در روزهای پایان هفته به دلیل تردد بیش از حد خودروها در این منطقه ترافیک به قدری سنگین است که عملا نمی‌توان از داخل شهر نیرو اعزام کرد.
مدیرکل مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین حضور نیروهای امدادی در محل حادثه در ارومیه 8 دقیقه و کمتر از میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: مشکل خودروهای اورژانس در خیابان‌های پرترافیک است که متاسفانه تعداد کمی با خودروهای امدادی همکاری می‌کنند و در این باره ضعف فرهنگی زیادی وجود دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید