21:48|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1398 - 11:58
کد خبر: 11834
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری درگفت‌و‌گو با باریش:

طرح «هر مسجد، یک خانه» احیاگر کارکردهای اجتماعی نوعدوستانه است

اجرای طرح «هر مسجد، یک خانه» در واقع احیاگر کارکردهای اجتماعی مساجد در کمک به هم‌نوع شد که در طول زمان غبار فراموشی گرفته است.
طرح «هر مسجد، یک خانه» احیاگر کارکردهای اجتماعی نوعدوستانه است

حجت‌الاسلام سید جواد مجتهد شبستری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، با اشاره به اینکه اجرای طرح «هر مسجد، یک خانه» طرح خوبی برای سرعت بخشیدن به کمک رسانی به سیل زدگان است، اظهار کرد: در تاریخ اسلام مساجد همواره محور اصلی در فعالیت‌های اجتماعی معرفی شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌هایی با این عنوان که کارکردهای اجتماعی گسترده داشته باشد با محوریت مساجد، می‌تواند احیاء‌کننده جایگاه و نقش مهم این اماکن مقدس دینی در جامعه باشد، خاطرنشان کرد:مسجد در فرهنگ ایرانی و اسلامی تنها محل برگزاری نماز نیست اگرچه خواندن نماز در آن پاداش دو چندان دارد، اما این امکان همیشه محور اصلی فعالیت‌های اجتماعی مردمی به شمار می‌رود و نمونه بارز آن را می‌شود در طول سال‌های دفاع مقدس مشاهده کرد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان، با بیان اینکه عرصه امروز کمک‌رسانی به سیل‌زدگان کشورمان دست کمی از جنگ و جهاد در عرصه دفاع مقدس ندارد، اظهار کرد: خدمت به مردم و کمک به هم‌نوع عبادتی است که ارزش معنوی آن با محوریت مساجد بدون شک بیشتر می‌شود.
شبستری در پایان با اشاره به اینکه آذربایجان غربی معین استان اسلام در بحث بازسازی و کمک به سیل‌زدگان معرفی شده است، ادامه داد: اجرایی طرح‌هایی با محوریت مساجد برای کمک به دیگران می‌تواند زمینه‌های همبستگی ملی و اجتماعی را در بین اقشار مختلف مردم تقویت کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید