11:59|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1398 - 10:52
کد خبر: 11832
امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با باریش:

زمینه‌های ایجاد اشتغال جوانان توسط مسئولان فراهم شود

جوانان امروز با برخورداری از تحصیلات دانشگاهی با مشکل بیکاری مواجه هستند در همین راستا نهادهای متولی باید از جوانانی که می‌توانند ایجاد شغل کرده و کارآفرینی کنند، حمایت کرده و مسیر را برای پیشرفت آنان هموار سازند.
زمینه‌های ایجاد اشتغال جوانان توسط مسئولان فراهم شود

حجت الاسلام عیسی برادری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، در خصوص مشکلات نسل جوان اظهار کرد: در شرایط کنونی از مهم‌ترین مشکلات جوانان می‌شود به ازدواج، مشکلات معیشتی و بیکاری اشاره کرد که جوانان نسل امروز را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: شرایط اقتصادی حاکم در کشور باعث شده است که جوانان انرژی لازم برای عبور از مشکلات را نداشته باشند و احساس این را دارند که هیچوقت نتوانند مشکلات موجود در زندگی خود را حل کنند.
حجت الاسلام برادری گفت: لازمه حل موضوع این است که اول از همه جوانان به لحاظ روحی باید حمایت شوند در این زمینه ایجاد برنامه‌های فرهنگی آموزشی از رسانه‌ها و فضاهای اجتماعی تا حد زیادی در ایجاد روحیه مناسب برای جوانان موثر خواهد بود.
وی اضافه کرد: دولت باید از قشر جوان حمایت کند و با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر جوانان از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند لذا جوانان انتظار دارند به لحاظ شرایط تحصیلی که دارا هستند از یک شغل خوب و مناسبی نیز برخوردار باشند.
برادری افزود: دریافت مدارک تحصیلی دانشگاهی و در مقابل آن نبود شغل متناسب تأثیرات منفی در زندگی جوانان ایجاد می‌کند باید یک فرهنگ سازی مناسب در این زمینه صورت گیرد متاسفانه  یک باورغلط وجود دارد و آن این است که جوانان انتظار دارند در صورت داشتن تحصیلات دانشگاهی حتما باید کارمند شده یا در یک مکان دولتی مشغول به کار شوند اما باید توجه داشت که نهادهای دولتی نیز در حد ممکن دارای ظرفیت هستند و نمی‌توانند پاسخگوی نیاز همه باشند.
وی ادامه داد: در راستای اشتغال جوانان فضای مناسبی باید در بستر دانشگاه‌ها ایجاد شود به این صورت  که وقتی جوانان برای تحصیل به دانشگاه می‌روند بعد از اتمام تحصیلات نیز یک زمینه متناسب با رشته برای آنان در نظر گرفته شود تا بتوانند به فعالیت بپردازند و مشغول به کار شوند.
حجت الاسلام برادری تصریح کرد: ایجاد کارگاه‌ها و راه اندازی فعالیت‌های گروهی نیز نقش مؤثری در اشتغال جوانان دارد و حمایت نهادهای دولتی نیز باعث ترغیب و تشویق آنان در راستای حل مشکلات اقتصادی جامعه و همچنین رونق تولید داخلی خواهد داشت.
امام جمعه تکاب در ادامه اضافه کرد: جوانان نیز باید با همت و تلاش خود فعالیت کنند و به فکر ایجاد اشتغال فردی و گروهی باشند. نهادهای دولتی و مسئولین هم وظیفه دارند زمینه را برای پیشرفت جوانان محیا کنند تا شاهد کاهش نرخ بیکاری در جامعه و سهولت وضعیت معیشتی مردم باشیم.
  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید