20:10|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1398 - 11:49
کد خبر: 11826
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

تسلط دید برای جلوگیری از کاهش تصادفات در هنگام رانندگی

رانندگان هنگام رانندگی از تهویه خودرو برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه استفاده کنند چرا که یکی از عوامل اصلی تصادفات کاه دید و تسلط بر محیط اطراف است.
تسلط دید برای جلوگیری از کاهش تصادفات در هنگام رانندگی

عباس فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش،با بیان توصیه‌های ایمنی برای رانندگی در هنگام بارندگی اظهار کرد: رانندگی در هوای بارانی برای تعدادی از رانندگان لذت بخش است اما باید توجه داشته باشیم که رانندگی در این شرایط می‌تواند بسیار خطرناک و حادثه آفرین باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه در هنگام بارش برف و باران جاده‌ها خیس و دچار لغزندگی می‌شوند لذا از رانندگان تقاضا داریم در این شرایط با احتیاط رانندگی کنند که در این صورت از تصادفات ناگهانی جلوگیری می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین رانندگان جهت جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه‌ها از تهویه خودرو استفاده کرده و تا دیدن محیط بیرون از جمله دیگر وسایل نقلیه و عابرین پیاده فراهم شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی اضافه کرد: به محض شروع بارندگی چه در روز و چه در شب چراغ‌های خودرو را فورا روشن  کنید روشن کردن چراغ‌های خودرو در هنگام بارندگی بر افزایش دید رانندگان و قدرت تشخیص وسیله نقیله برای دیگران و عابرین پیاده را نیز افزایش می‌دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید