12:07|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1398 - 15:55
کد خبر: 11815
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ارومیه:

لزوم توجه ویژه مسئولین به بحث مهدویت

مسئولان باید به بحث مهدویت توجه ویژه داشته باشند و در برنامه های مذهبی و فرهنگی مهدویت را جزو اولویت‌ها قرار دهند.
لزوم توجه ویژه مسئولین به بحث مهدویت

به گزارش سرویس سیاسی باریش، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: در سال‌های اخیر از سوی غربی ها مسئله آخرزمان و پایان تاریخ مطرح شد و با این کار در دنیا امپراطوری رسانه ای ایجاد کردند و خواستند ملت و جوانان را به سبک و فرهنگ غربی ترغیب کنند.
وی افزود: اما از دیدگاه اسلام و تاریخ آینده بشر روشن و اطمینان بخش است و خداوند وعده دادند که با ظهور منجی عالم بشریت امنیت و آرامش در کل دنیا حاکم خواهد بود.
قریشی در ادامه اضافه کرد: مسلمانان باید معرفت خود به امام زمان(عج)  افزایش دهند چرا که هرکسی که از دنیا برود و امام زمان خود را نشناسد جاهل از دنیا خواهد رفت.
وی گفت: حضرت ولیعصر(عج) همیشه و در هر لحظه در کنار مسلمین است و به امورات زندگی همه آگاه است اهل زمین باید با امام زمان خود در ارتباط باشند و حضرت را بیش از پیش بشناسند و حضور حضرت را در زندگی خود لمس کنند.
حجت الاسلام قریشی افزود: مسئولان باید به بحث مهدویت توجه ویژه داشته باشند و در برنامه های مذهبی و فرهنگی مهدویت را جزو اولویت‌ها قرار دهند.
وی اظهار کرد: برای اینکه عشق و ارادت خود را به حضرت ولیعصر(عج) نشان دهیم باید جشن های نیمه شعبان را باشکوه تر و با عظمت تر برگزار کنیم و آحاد مردم را برای حضور در این جشن ها دعوت کنیم.
قریشی در ادامه با تبریک 29 فروردین و روز ارتش عنوان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها از میان نرفت بلکه بیش از پیش تقویت شد و حضرت امام خمینی(ره) 29 فروردین را روز ارتش نام گذاری کردند و فرمودند: ارتش باید میان مردم باشد و همه ساله با رژه مقتدرانه خود مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام بزند.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح با حضور خود در میان هموطنان سیل زده اتحاد و انسجام خود را به جهانیان ثابت کردند و نشان دادند همیشه در صحنه خواهند ماند.
حجت‌الاسلام قریشی به فرا رسیدن نیمه شعبان و روز سربازان گمنام حضرت ولیعصر(عج) نیز اشاره و اظهار کرد: نیروی های بی نام و نشان وزارت اطلاعات که سربازان گمنام حضرت مهدی عج نام گرفتند در همه صحنه ها در کنار مردم حضور دارند.
وی از نیروها و ارگان های مختلف در راستای رسیدگی به وضعیت سیل زدگان نیز تقدیر کرد و گفت: نهادها و ارگان های مختلف با حضور در کنار سیل زدگان وحدت و یکپارچگی خود را نشان دادند و دشمنان را مأیوس کردند.
حجت الاسلام قریشی به صادرات سیب از استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی قطب تولید سیب در کشور است از مسئولان درخواست میکنیم که امکانات صادرات سیب را فراهم کنند و توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.
امام جمعه ارومیه در پایان افزود: دین اسلام به مسئله عفت و حیا اهمیت زیادی داده است بانوان باید حجاب و پوشش خود را رعایت کنند و با حفظ حیا و عفت خود این فرهنگ را در میان دیگر نسل ها نهادینه کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید