04:23|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1398 - 12:22
کد خبر: 11786
باریش گزارش می‌دهد:

بلاتکلیفی 25 ساله بیمارستان آیت‌الله خویی

بیمارستان آیت‌الله خویی که 25 سال از اولین روزهای کلنگ‌زنی آن می‌گذرد به نظر می‌رسد حالا حالاها خیال افتتاح شدن ندارد.
بلاتکلیفی 25 ساله بیمارستان آیت‌الله خویی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش، به نظر می‌رسد ربع قرن زمان فرصت کافی باشد تا یک پروژه بیمارستانی در شهرستان خوی به افتتاح برسد اما روند پیشرفت احداث ساختمان آیت‌الله خویی در این شهرستان به حدی کند پیشرفته است که علیرغم همه وعده‌هایی که برای افتتاح آن در دهه فجر امسال و هفته دولت سال بعد داده شده بود بازهم خبری از افتتاح نشد که نشد.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در این رابطه معتقد است، احداث بیمارستان آیت‌الله خوئی از 25 سال پیش شروع شده است که در ابتدا قرار بر اجرای این پروژه به‌صورت 515 تخت خوابی توسط جامعه خیرین سلامت بود اما به علت بزرگ بودن پروژه و نیاز آن به منابع مالی بیشتر صرفاً هزینه کرد نذورات و کمک‌های مادی خیرین کافی نبوده و نیاز به جذب اعتبارات دولتی احساس می‌شد.
وی ادامه میدهد: چند سال پیش دولت با کاهش تعداد تخت‌های بیمارستانی و تخصیص بودجه دولتی برای آن درصدد کمک به اتمام پروژه برآمد هرچند که با این وجود نیز توفیقی در پیشبرد پروژه ایجاد نشد.
به گفته این نماینده با تزریق 700 میلیارد ریال اعتبار در سال 95 مقرر بود این پروژه 250 تختخوابی شهرستان خوی در سال 96 به بهره برداری برسد اما 96 و 97 هم تمام شد و باز هم خبری از تحقق وعده ها نشد!
گرچه جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در رابطه با تعیین تکلیف نهایی بیمارستان آیت‌الله خویی با بیان اینکه علت اصلی در تعویق افتتاح این بیمارستان وجود مشکلات مالی است، اردیبهشت ماه امسال را زمان افتتاح بیمارستان آیت‌الله خویی اعلام کرده است و البته ضرب المثل قدیمی است که می گوید: از حرف تا عمل فاصله بسیار است!
شهریورماه 97 بود که همزمان با سفر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت وقت به آذربایجان غربی در بازدید از پروژه‌های درمانی استان وعده افتتاح بیمارستان آیت الله خویی در دهه فجر همان سال داده شد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز به پیشرفت 94 درصدی روند احداث بیمارستان اشاره کرد و علیرغم همه وعده و وعیدهای داده شده انگار 6 درصدباقیمانده کار اجرایی این پروژه با گذشت 7 ماه از آن تاریخ هنوز به اتمام نرسیده است که فعلا خبری از راه اندازی بیمارستان 250 تخته خوابی خوی نیست.
جای سوال است که چند دهه فجر، هفته دولت و هفته سلامت نیاز است تا بگذرد و یک پروژه درمانی که می تواند سهم مهمی در ارتقای شاخص های درمانی استان داشته باشد به بهره برداری برسد و آیا ربع قرن فرصت زمان کافی برای افتتاح یک پروژه درمانینیست که به اذعان شهروندان خویی خیرین این شهرستان نیز هم پای دولت در کار ساخت وساز و تکمیل و تجیهز آن سهیم بودند!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید