19:27|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1398 - 10:43
کد خبر: 11784
یادداشت:

نیاز ضروری به ایجاد امکانات رفاهی در دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه بدون کوچک‌ترین امکاناتی طی 2 ماه اخیر توانسته بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کند که نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای آن است، مسئولان باید به جای آنکه خود را منجی دریاچه لقب دهند به فکر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری دریاچه باشند.
نیاز ضروری به ایجاد امکانات رفاهی در دریاچه ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ مردم آذربایجان سال‌ها و سال‌ها خبرهای ناامیدکننده‌ای از دریاچه ارومیه می‌شنیدند. از اواخر دهه هفتاد کارشناسان و مسئولان بر خشکی کامل دریاچه ارومیه اتفاق نظر داشتند و احیاء آن را بی نتیجه، سخت و بی فایده جلوه می‌دادند و مردم را روز به روز ناامید و ناامیدتر می‌کردند.

قدم به قدم طرح‌هایی توسط ستاد احیاء دریاچه ارومیه که به صورت مداوم به ستاد مرگ آذربایجان از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب می‌شد، شروع شد. تا کنون پول‌های هنگفت و سر به فلک کشیده‌ای در این طرح‌ها هزینه شده که هیچ سود و امیدی برای دریاچه نداشته و هیچ کدام به سر منزل مقصود نرسیده است.

با شروع بارش‌های سیل آسا و شدید از زمستان سال گذشته و با لطف و موهبت الهی، نگین فیروزه‌ای و بزرگ آذربایجان روز به روز پرآب‌تر و زیباتر شده و حال امید زیادی را در مردم زنده کرده است و آن‌ها را نسبت به آینده امیدوار ساخته است.

با بهبود شرایط دریاچه ارومیه در تعطیلات نوروز 98 شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی در کناردریاچه ارومیه بودیم که تصاویری خاص و ماندگاررا از آن با خود به یادگار می‌بردند. در کنار مسافران ومهمانانی که از سایر شهرها برای بازدید از نگین فیروزه‌ای آذربایجان کیلومترها راه را طی می‌کنند، مردم ارومیه نیز استقبال و حضور گسترده‌ای در کنار دریاچه دارند و لحظات خوب و خوشی را در کنار آن سپری می‌کنند.

حال که دریاچه ارومیه به شرایط آرمانی و ایده‌آل بازگشته نیاز مبرمی وجود دارد تا برخی تغییرات و سرمایه گذاری‌ها را در کنار آن شاهد باشیم. شهرهای شمالی کشور به واسطه وجود دریای خزر توانسته‌اند با ایجاد امکاناتی جهت قایق‌رانی، تله کابین، هتل و رستوران‌ها، مجموعه‌های شهربازی و بسیاری دیگری از امکانات گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب کنند.

دریاچه ارومیه بدون کوچک‌ترین امکاناتی طی 2 ماه اخیر توانسته بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کند که نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای آن است. حال مسئولان باید به جای ثبت نام به احیاء دریاچه ارومیه و به جای آنکه خود را منجی دریاچه لقب دهند به فکر باشند تا از ظرفیت‌های گردشگری دریاچه نهایت بهره را ببرند.

حال امیدواریم با همت مسئولان شاهد افزایش امکانات رفاهی در ساحل دریاچه ارومیه باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید