07:31|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1398 - 11:11
کد خبر: 11778
 مدیر بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

کسب رتبه نخست پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

در سال گذشته بانک توسعه تعاون کل کشور رتبه اول در پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان را کسب کرده و این بانک در آذربایجان غربی نیز توانسته است بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه اختصاصی را جذب نماید.
کسب رتبه نخست پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

«مهدی تقوی» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، درخصوص سیاست‌های کلی بانک توسعه تعاون اظهار کرد: طبق سیاست و روش بالادستی که برای بانک تعیین شده است در تمامی زمینه‌های اشتغال زایی، طرح‌های تولیدی و صنعتی، کشاورزی، گردشگری و ورزش و جوانان ایفای نقش فعال و گسترده‌ای دارد.
وی  سال 1397 را سالی مهم برای بانک توسعه تعاون دانسته و گفت: در سال گذشته بانک توسعه تعاون رتبه اول در پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان را در کل کشور کسب کرد . در آذربایجان غربی نیز با توجه به بودجه‌ای که در اختیار بانک قرار گرفته بود بیش از صددرصد این بودجه جذب شد.
وی تصریح کرد:در سال 98  مقررگردید تا طرح اشتغال پایدار روستایی قدرتمندتر از سال گذشته اجرایی شود و پرداختی آن  در سال جاری افزایش خواهد داشت.

تقوی گفت: در بحث اشتغال پایدار روستایی نهادهای حمایتی از قبیل سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران با بانک‌ها همکاری می‌کنند.

وی درخصوص طرح‌های بانک توسعه تعاون جهت حمایت از سرمایه‌گذاران تصریح کرد : بانک با استفاده از طرح‌های مختلف تسهیلاتی را در اختیار سرمایه‌گذاران استان قرار داده است. در آذربایجان غربی سقف قرارداد 12 درصد و 12 درصد به پایین است که بانک با عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران در زمینه پروژه‌های صنعت و معدن اقدام به همکاری می‌کند.

تقوی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون در سال گذشته در زمینه اشتغال فراگیر فعال بوده، گفت: در سال جدید مقرر شده تسهیلات بانکی با همکاری سازمان صنعت و معدن در زمینه تولید و اشتغال به متقاضیان ارائه شود که این طرح در قالب قرارداد در سال 1398 وارد فاز عملیاتی می‌شود.

تقوی در ادامه افزود: در بحث تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز با توجه به ابلاغیه که بانک مرکزی ارائه داده سقف آن به 30 میلیون تومان برای هر نفر افزایش پیدا کرد که زوج‌های جوان جمعا  می‌توانند 60 میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی در سال گذشته با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشت صددرصد آن را جذب کرد و هیچگونه کسری در این زمینه وجود نداشت.

مدیر بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: این بانک طرحی تحت عنوان «هفت طرح» را در دست اجرا دارد که با استفاده از این طرح به اساتید، پزشکان، جامعه کارمندی، اصناف و بازاریان تسهیلاتی ارائه شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید