11:36|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1398 - 11:07
کد خبر: 11769
باریش گزارش می‌دهد:

سقوط بالگرد مرزبانی آذربایجان غربی در ارومیه/ خلبان به شهادت رسید

بالگرد 214 نیروی انتظامی آذربایجان غربی روز چهارشنبه 21 فروردین ماه در هنگام جابجایی نیروهای مرزبانی استان دچار سانحه شد و سقوط کرد.
سقوط بالگرد مرزبانی آذربایجان غربی در ارومیه/ خلبان  به شهادت رسید

به گزارش سرویس سیاسی باریش، یک فروند بالگرد 214 نیروی انتطامی آذربایجان غربی دیروز حوالی ساعت 12 در منطقه بزسینا (ارتفاعات دالامپر) هنگام جابجایی نیروهای مرزبانی استان به علت نقص فنی دچار سانحه شد و سقوط کرد.
علیرضا محمدی زاده، فرماندار ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در تشریح اقدامات اولیه برای انتقال مصدومین سانحه سقوط بالگرد، افزود: در این حادثه که ساعت 11 و 40 دقیقه صبح روز چهارشنبه، 21 فروردین ماه در مناطق صعب‌العبور دالامپر بخش سیلوانای ارومیه رخ داد، خلبان بالگرد به شهادت رسید و 2 نفر از مجروحین از طریق هلکوپتر به یکی از مراکز درمانی شهر منتقل شدند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه 6 نفر دیگر از افراد حاضر در بالگرد دچار مشکل خاصی نشدند و در حال حاضر حال عمومی مصدومین سانحه مساعد است.
در دقایق اولیه وقوع سانحه، دستگاه های امدادرسانی تجهیزات درمانی و پزشکی را برای کمک رسانی به حادثه دیدگان احتمالی از جمله آمبولانس های اورژانس را راهی منطقه کردند اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه اوژانس هوایی به کمک دستگاه‌های امدادرسانی برای انتقال مصدومین عازم منطقه شد.
براساس این گزارش خلبان بالگرد علی شهسواری به درجه رفیع شهادت رسید و 8 نفر دیگر از مرزبانان غیور آذربایجان غربی مجروح شدند.
گرچه در ساعات ابتدایی سقوط بالگرد، امدادرسانی به مصدومین سانحه به دلیل کولاک و شرایط نامساعد جدی در منطقه دالامپر با کندی انجام شد اما به گفته فرماندهی مرزبانی استان، در نهایت مصدومین حادثه با همکاری تیم واکنش سریع مرزبانی و سپاه پاسداران به صورت هوایی جهت درمان به بیمارستان منتقل شدند و در حال حاضر حال مصدومین خوب است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید