21:31|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1398 - 12:08
کد خبر: 11739

بزرگترین پروژه فرهنگی آذربایجان غربی در خواب زمستانی

با گذشت یک دهه از آغاز عملیات ساخت تالار مرکزی ارومیه که یکی از بزرگترین پروژه های فرهنگی استان به شمار می‌رود، افتتاح این طرح هنوز در خواب عمیق زمستانی به سر می‌برد.
بزرگترین پروژه فرهنگی آذربایجان غربی در خواب زمستانی

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، عملیات احداث تالار مرکزی ارومیه از مصوبات سفر رئیس جمهور وقت بود از سال 86 در ارومیه آغاز شده ولی تا کنون که بیش از یک دهه از این تاریخ می‌گذرد هنوز این پروژه به مرحله افتتاح نرسیده است.
با اینکه به گفته حجت الاسلام خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی 95 درصد از عملیات عمرانی پروژه تالار مرکزی ارومیه به اتمام رسیده است، ولی به سبب عدم نصب تجهیزات مورد نظر هنوز این طرح آماده بهره‌برداری نیست.
به گفته این مسئول برای تکمیل و افتتاح بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان که از سال‌های گذشته همچنان روی زمین مانده است، 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نوسانات شرایط ارزی در تکمیل تجهیزات این تالار مشکلاتی را به وجود آورده و همین مسئله سبب به تأخیر افتادن زمان افتتاح تالار شد که قرار بود در دهه فجر سال 97 به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی کام فعالان فرهنگی را به داشتن تالاری با تجهیزات در خور و شایسته هنر این مرز و بوم شیرین کند.
 تالار مرکزی ارومیه در 12 هزار مترمربع زمین و 18 هزار مترمربع زیر بنا دارای یک سالن با گنجایش هزار و 100 نفر و سالن دیگر با ظرفیت 450 الی 500 نفر است و هم‌زمان می‌تواند یک‌هزار و 800 نفر را در خود جای دهد.
امسال نوسانات ارزی و افزایش قیمت دلیل عدم افتتاح به موقع پروژه هم مانند بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام دیگر استان عنوان شده است، ولی باید پرسید که این پروژه بیش از یک‌دهه است که روند ساختش آغاز شده آیا در تمامی این سال‌ها هم مشکل کمبود اعتبار برای خرید تجهیزاتی بوده که به ناگهان افزایش قیمت داشته است! 
چرا هزار وعده خوبان یکی در موعد مقرر وفا نمی شود و همیشه باید شاهد تعلل و به تعویق افتادن وعده های مسئولان در اجرای پروژه های مهم استانی باشیم که هر کدام در زمان موعود به قطار افتتاح نمی رسد و همچنان باید مردم چشم انتظار تحقق وعده هایی باشند که خیال بیدار شدن از خواب زمستانی را ندارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید