16:22|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1398 - 13:23
کد خبر: 11733
یادداشت:

عشق به هم‌وطنان سیل‌زده در آذربایجان غربی جریان دارد

همدردی مردم آذربایجان غربی در شهرهای مختلف در قالب راه‌اندازی پویش‌های مردمی برای جمع آوری و ارسالی کمک‌های عمومی به سیل زدگان در روزهای اخیر ثابت کرد که مهربانی در بین مردم این خطه از ایران اسلامی هنوز نفس می‌کشد.
مهربانی در آذربایجان غربی نفس می‌کشد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، از روزهای پایانی سال 97 و نوروز امسال برای بخش بزرگی از هموطنان‌مان روزهای تلخی بود که شاید تلخی آن به این زودی‌ها از کامشان نرود.
آب که در جهان هستی به مظهر حیات و زایش، بودن و شکفته شدن متجلی می‌شود اینبار عرصه حیات را برای مردم ایران زمین در برخی از استان‌ها تنگ کرد تا قدرت لایزال الهی بار دیگر به منصه ظهور رسیده باشد.
در این میان خانواده‌هایی در روزهای ابتدایی سال داغدار عزیزانشان شدند و بسیاری از خانواده‌ها نیز ثمره تلاش و دسترنج سالها فعالیت و کار خود را در یک چشم برهم زدن از دست دادند که بدون شک در این روزها تصاویر غم بار زیادی از خسارت‌های سیل در شبکه‌های مجازی و رسانه ملی دیده‌اید.
اما مردم آذربایجان غربی در جمع آوری کمک های مردمی و اقلام مورد نیاز سیل زدگان استانهای مختلف از جمله گلستان، لرستان و خوزستان بار دیگر در صحنه همدردی با هم نوع خود تفسیر عینی از این بیت سعدی شدند که «چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار» تا ثابت کنند که انسانیت هنوز در میان مردم این سرزمین کهن و پر تمدن زنده است و نفس می‌کشد.

براساس آخرین گزارش های ارسالی از مناطق سیل زده گفته می شود که مردم برخی از شهرهای لرستان 72 ساعت است که غذا نخوردهاند و سرنوشت 60 روستا در استان لرستان نیز هنوز نامعلوم گزارش شده که هیچ خبری از اهالی آن در دست نیست، همین گزیده کوتاه می تواند بیانگر عمق فاجعه و لزوم تلاش بیشتر مردم در استانهای مختلف برای شتاب بخشیدن به ارسال کمک های مردمی به مناطق سیل زده باشد
گفتنی است؛ تاکنون چهار محموله شامل اقلام موردنیاز و ضروری به همت مردم نیکوکار آذربایجان غربی به مناطق سیل زده کشور ارسال شده که مقصد سه محموله ابتدایی استان گلستان، خوزستان و ایلام  بوده و چهارمین محموله کمک‌های مردمی نیز به استان لرستان فرستاده شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید