12:47|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1398 - 12:16
کد خبر: 11730
امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با باریش:

دولت باید از تولیدی‌ها و بنگاه‌های اقتصادی حمایت کند

مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به بخش تولید و تولیدکنندگان دارد و لذا دولت نیز باید از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی‌ها حمایت کند و مانع از تعطیلی آنان شود.
دولت باید از تولیدی‌های کوچک حمایت کند

حجت الاسلام عیسی برادری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، اظهار کرد: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بر مقاوم سازی اقتصاد کشور تأکید کردند از این روز امسال نیز از طرف ایشان به نام سال «رونق تولید» نام گذاری شده است.
وی افزود: خواست مقام معظم رهبری این است که با مقاوم سازی اقتصاد کشور، از وابستگی و اتکا به کشورهای غربی رها شویم و نسبت به تولید داخلی پایند بوده و از آن حمایت کنیم.
امام جمعه تکاب افزود: در سال گذشته با توجه به تحریم‌های اعمال شده آمریکا، این امر مشخص شد که نمی‌شود به غربی‌ها چشم دوخت و به آنها اعتماد کرد بنابراین خیلی از کسانی که به فرمایشات مقام معظم رهبری معتفد نبودند در حال حاضر دریافتند که باید در مسائل گوناگون حتی اتحاد و انسجام اسلامی نیز از داخل اقتصاد کشور را تقویت کنیم که در این صورت می‌توانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.
وی تصریح کرد: سال گذشته که به نام «تولید وحمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده بود 21/5 درصد واردات نسبت به مشابه سال 96 در کشور کاهش یافت که یکی از علت‌های آن مشکلات اقتصادی و  دیگری استفاده مردم از کالای ایرانی بود بنابراین باید دولت و مجلس به این بحث توجه ویژه داشته باشند و همچنین تولید کنندگان کیفیت محصولات خود را بالا ببرند تا مردم به تولید محصولات داخلی اعتماد کنند و نسبت به تهیه محصولات ایرانی رغبت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت ترویج  مصرف کالای ایرانی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و کارخانجات به سبب مشکلات اقتصادی تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند . مقام معظم رهبری به این موضوع  عنایت ویژه داشته‌اند و دستور داده‌اند که دولت باید از تولیدی‌ها حمایت کند و مانع از تعطیلی آنان شود زیرا با فعال شدن تولیدی‌ها و کارخانجات داخلی اشتغال نیز رونق خواهد گرفت و کالاهای ایرانی به بازار عرضه خواهد شد که این بر اثر همان تقویت و به کارگیری اقتصاد مقاومتی است از این رو نام گذاری سال 98 یک شعار استراتژیک است که باید در جهات مختلف آن را به کار گیریم و پایند آن باشیم. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید