15:34|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1398 - 12:11
کد خبر: 11716
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

آمادگی شرکت آب و فاضلاب شهری برای وقوع احتمالی سیل در استان

برای تمامی چاه‌هایی که در معرض سیلاب و در مسیر رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند و احتمال آسیب دیدگی دارند تمهیدات لازم در خصوص احتمال وقوع سیل انجام شده است.
آمادگی شرکت آب و فاضلاب شهری برای وقوع احتمالی سیل در استان

رسول اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: تأمین آب شرب بهداشتی در اولویت کاری آب و فاضلاب شهری است از این رو تمهیدات لازم در راستای هر گونه خدشه وارد شدن برای تأمین آب شرب در سطح استان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد از تأمین منابع آب شرب استان از محل  چاه‌ها و چشمه‌ها و 50 درصد دیگر از طریق تصفیه خانه‌ها تأمین می‌شود افزود: با توجه به اخطار سازمان هواشناسی استان مبنی بر بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل، برای تمامی چاه‌هایی که در معرض سیلاب و در مسیر رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند و احتمال آسیب دیدگی دارند تمهیدات لازم انجام شده است که امیدواریم با آمادگی‌های انجام شده در موقع بارش باران و احتمال وقوع سیلاب مشکلی برای آب از نظر کمی و کیفی در چاه‌هایی که در معرض آسیب هستند صورت نگیرد.
وی اضافه کرد: شهروندان  در هنگام بارندگی و در راستای تخلیه آب در کوچه‌ها و معابر دریچه‌های چدنی را دست کاری می‌کنند که این کار نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه در مکان‌های دیگر باعث ایجاد مشکل می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی افزود: شهرداری ارومیه نیز در سطح شهر اقدامات خوبی در بحث جمع آوری آب‌های سطحی انجام داده است همچنین از شهروندان درخواست می‌شود نگذارند آب باران به سامانه فاضلاب خانگی ورود پیدا کند که امیدواریم تمهیدات صورت گرفته مشکل خاصی به وجود نیاید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید