02:14|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1397 - 11:53
کد خبر: 11667
یادداشت:

نوجوانان قربانی کنجکاوی و هیجان چهارشنبه آخر سال

کوری چشم، قطع شدن انگشت، آتش سوزی منازل و بسیار دیگر از حوادث ناگوار تنها ناشی از یک دقیقه غفلت است که یک عمر پشیمانی را به بار می آورد.
نوجوانان قربانی کنجکاوی و هیجان چهارشنبه آخر سال

سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ کوری چشم، قطع شدن انگشت، آتش سوزی منازل و بسیار دیگر از حوادث ناگوار تنها ناشی از یک دقیقه غفلت است که یک عمر پشیمانی را به بار می آورد. همگان می دانند که با نزدیک شدن به پایان سال و رسیدن  چهارشنبه آخر سال در کشور هر روز کم و بیش خبرهایی از حوادث ناگوار ناشی از مواد محترقه به گوش می رسد.

در این میان کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض خطر جدی قرار دارند زیرا از سویی کنجکاو و از سویی به دنبال هیجان هستند لذا گاها مشاهده می شود که دست به اقداماتی از قبیل خریدن باروت و اقدام به ساختن وسایل محترقه دست ساز می کنند و همین اشتباه و کنجکاوی تبدیل به فاجعه ای می شود که سالیان متمالی دامن خانواده ها را می گیرد.

برای حل این مشکل بایستی از سوی مدارس و خانواده ها آموزش هایی به کودکان و نوجوانان داده شود همچنین بایستی در این روزها خانواده ها توجه ویژه ای بر فرزندانشان داشته باشند نیز می توانند از اتفاقات و حوادث سالهای گذشته که موجب نقض عضو وحتی مرگ برخی از افراد شده است در این زمینه و در امر اطلاع رسانی استفاده شود تا خدایی ناکرده این روزها که تداعی کننده لحظات شاد برای ما هستند به مصیبت و غم عظیمی مبدل نگردد.

در همین راستا البته امسال نیز همانند سالهای گذشته فیلم های کوتاه، مستندات از سوی صدا و سیما پخش می شود و در قالب بروشورها نیز به دانش آموزان اطلاع رسانی می گردد ابراهیم شاد قوشچی در خصوص تمهیدات آتش نشانی ارومیه در زمینه آموزش در گفت و گو با باریش نیوز گفت: بروشورهایی آماده و در اختیار دانش آموزان و مردم قرار گرفته است و نیز به دلیل اینکه دانش آموزان جز افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر حوادث چهارشنبه آخر سال قرار دارند لذا آموزش هایی نزدیک به  15 هزار نفر دانش آموزان داده شده است.

قوشچی تاکید کرد: والدین نیز در کاهش خطرات و پیشگیری از حوادث می توانند نقش به سزایی ایفا کنند این همکاری از سوی والدین می توانند از خطراتی که هر ساله سبب قطع عضو، کوری چشم و آتش سازی خانه می شود پیشگیری نماید.

امید است امسال با مدیریت والدین و مسولین سال کم حادثه تری را بگذرانیم و برای یک دقیقه کنجکاوی و هیجان سبب یک عمر غفلت و پشیمانی نگردد از سوی نیز با فروشندگان مواد محترقه غیر استاندارد و خطرناک بایستی به شدت برخورد شود ولی بی تردید هیچ چیز به انداره آگاه سازی و مدیریت نمی تواند در برابر خطر این فاجعه چاره ساز باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید