18:14|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1397 - 11:39
کد خبر: 11663
رئیس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

فارغ التحصیلان دانشگاه متناسب با نیاز اشتغال در جامعه باشد

متاسفانه به سبب اینکه بعضی دانشگاه ها به شکل بی حد و حساب گسترش پیداکردند برخی فقط به درآمد اندیشیدند به جای کیفیت آموزش و زمانی که بیش از نیاز جامعه فارغ التحصیل باشد مسلما جوابگو نخواهد بود.
فارغ التحصیلان دانشگاه متناسب با نیاز اشتغال در جامعه باشد

یعقوب پور اسد رئیس دانشکده قاضی طباطبائی ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ در خصوص ارتباط ناامید کننده  آموزش با اشتغال اذعان کرد: در این حوزه نباید دانشگاه را به تنهایی مقصر دانست، زیرا در سالهای اخیر تعداد دانشجو به شکل بی حد و نصاب افزایش یافته است.

پوراسد ادامه داد: بدیهی است که اگر از صنعت قوی نیز برخوردار بودیم امکان پاسخ گویی به این هجم از فارغ تحصیل میسر نبود اشتغال و دانشگاه باید متناسب با هم باشند یعنی دانشگاه متناسب با نیازی که به اشتغال هست فارغ التحصیل تحویل دهد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی دانشگاه مازاد بر نیاز فارغ التحصیل خارج می کند افزود:  متاسفانه به سبب اینکه بعضی دانشگاه ها به شکل بی حد و حساب گسترش  پیداکردند برخی فقط به درآمد اندیشیدند به جای کیفیت آموزش و زمانی که بیش از نیاز جامعه فارغ التحصیل باشد مسلما جوابگو نخواهد بود.

رئیس دانشکده قاضی طباطبائی ارومیه خاطر نشان کرد: در زمینه ارتباط آموزش با اشتغال نکته حائز اهمیت دیگر نیز  سرفصل دروس است که این سرفصل ها اغلب متعلق به سالهای دور بوده و بایستی هر چند سال تجدید نظر و تغییر صورت بگیرد تا متناسب با نیازهای روز باشد دروس عوض شود که متاسفانه توجهی به این امر صورت نگرفته است.

وی گفت: دانشگاه طباطبایی ارومیه  به نسبت  سایر رشته ها وظیفه و رساله خود را تا حدودی تربیت تکنسین انجام داده است  و کارگاه های دانشگاه نیزبه نسبت سایر دانشگاه ها مجهزتر است اما نمی توان گفت که  وضعیت ایده آل محسوب می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید