09:45|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1397 - 12:11
کد خبر: 11658
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

هدف از برگزاری «جشنواره بیدمشک» ایجاد نشاط اجتماعی و آشنایی با سنت‌ها و رسوم ارومیه است

دومین جشنواره بیدمشک ارومیه از ۲۵ الی ۲۷ اسفندماه در میدان امام خمینی(ره)- محوطه ضلع غربی مسجد جامع و همچنین جنب بازار تاریخی برگزار می شود.
هدف از برگزاری «جشنواره بیدمشک» ایجاد نشاط اجتماعی

«محمدرضا علیزاده امام زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ در خصوص برگزاری جشنواره بیدمشک در ارومیه اظهار کرد: امسال دومین جشنواره بیدمشک در آذربایجان غربی و به همت شهرداری در محوطه نزدیک به مسجد جامع که یکی از آثار تاریخی و فاخر کلانشهر ارومیه به شمار می‌رود، برگزار شد.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر ارومیه در سالهای گذشته توجه زیادی به بافت فرسوده شهر از خود نشان داده و برگزاری جشنواره بیدمشک در مرکز شهر و یکی از مکان‌های تاریخی ارومیه دقیقا در همین راستا انتخاب شده است.

رئیس شورای اشلامی شهر ارومیه ایجاد نشاط اجتماعی و آشنایی با سنت‌های شهر ارومیه را از اهداف اصلی برگزاری جشنواره بیدمشک دانست و تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف و متناسب با فرهنگ و سنت‌های ارومیه همانند جشنواره انگور و بیدمشک سبب شده تا شهر ارومیه با این نمادها در سطح کشور شناخته شود.

بیدمشک ارومیه در سال ۹۱ به شماره ۴۷۸ در فهرست آثار ملی میراث نامملوس کشور در گستره استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده است. دومین جشنواره بیدمشک ارومیه از ۲۵ الی ۲۷ اسفندماه در میدان امام خمینی(ره)- محوطه ضلع غربی مسجد جامع و همچنین جنب بازار تاریخی برگزار می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید