09:35|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1397 - 11:19
کد خبر: 11637
رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

کاهش قدرت خرید بازار پوشاک را متروکه کرده است

کاهش قدرت خرید مردم در پی نوسانات اقتصادی سال جاری بازار پوشاک ارومیه را در آستانه شب عید متروکه کرده است.
کاهش قدرت خرید بازار پوشاک را متروکه کرده است

داوود پورعلی، در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش با بیان اینکه حال و روز صنعت پوشاک و تولید کنندگان ارومیه خوب نیست، اظهار کرد: قدرت خرید مردم در پی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باعث شده است که امروز بازار پوشاک استان تنها با 15 درصد ظرفیت اصلی خود کار کند.
وی با اشاره به گرانی قیمت پارچه که در نهایت قیمت تمام شده پوشاک را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت پوشاک در ماه‌های اخیر تعداد خریدار را کاهش داده است و باعث شده که بازار این کالا نسبت به سال‌های گذشته رونقی نداشته باشد.
پورعلی ادامه داد: اجناسی که برای تامین بازار شب عید به تعداد انبوه تولید شده، به دلیل فروش نرفتن روی دست تولید کننده مانده است و این روند باعث شده تولیدکنندگان پوشاک به تدریج از چرخه اقتصادی خارج شوند.
کالای قاچاق کمر تولیدکننده داخلی را خم کرده است
این مسئول با بیان اینکه بیشتر تولیدکنندگان فعلا در حال درجا زدن هستند و به طور مثال اگر امتیاز تولیدی در سال گذشته 50 باشد امسال باید به وضعیت این صنعت امتیاز 15 داد، افزود: وضعیت نابسمان تولیدی‌های پوشاک باعث شده که بسیاری از تولیدکنندگان اقدام به تعدیل نیرو کنند چون اگر سفارش تولید نباشد وجود نیروی انسانی برای چند دست پوشاک صرفه اقتصادی ندارد.
وی با اظهار تاسف از نبود قدرت خرید در بین مردم، با بیان اینکه مهم ترین عامل در عدم رونق بازار پوشاک استان مربوط به پایین بودن قدرت خرید مردم است، تصریح کرد: قاچاق کالا به خصوص در آذربایجان غربی کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است.
پورعلی گفت: در سال‌های گذشته تولیدی‌های استان به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند و حتی یک تولیدی پوشاک خرد نیز حداقل 5 نفر نیروی انسانی ماهر را به کار می‌گرفت ولی امروز مطرح‌ترین تولیدکنندگان داخلی نیز با حداقل نیروی انسانی فعالیت دارند چراکه تولید داخل مورد حمایت مصرف کننده قرار نمی‌گیرد.
رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه یادآور شد: گرچه مسولان اقداماتی برای جلوگیری از روند ورود کالاهای قاچاق در حوزه پوشاک در استان انجام داده اند ولی جای تاسف است که تولید داخلی در برخی از فروشگاه‌های مطرح نیز با برند کشورهای ترک و یا اروپایی به فروش می‌رود و ریشه آن را شاید بتوان در افتتاح مراکز خرید بزرگ با برند سیار کشورها دانست که ضربه شدیدی به تولید داخلی وارد می‌کند.
این مسئول یادآور شد: نبود توان مالی و رغبت مردم به خرید پوشاک در آستانه شب عید می‌توان در عدم استقبال مردم از نمایشگاه پوشاک ارومیه به خوبی مشاهده کرد. از نمایشگاهی که از 16 اسفند دایر شده هیچ یک از فروشندگان پوشاک نتوانستند اجناس خود را به فروش برسانند و با اینکه دو روز به پایان این نمایشگاه باقی مانده است بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل عدم فروش غرفه‌های خود را تحویل دادند.     

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید