08:10|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1397 - 10:17
کد خبر: 11626
محمود پوریوسف در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

حمایت دانشگاه آزاد ارومیه برای تولید پروتز‌های درمانی

دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و بخصوص واحد ارومیه چندین طرح اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری در دست بررسی و اجرا دارد که یکی از آنها " تولید پروتزهای شانه، زانو و مفصل هیپ و پودر استخوان با بهره گیری از فناوری های پیشرفته" است.
حمایت دانشگاه آزاد ارومیه برای تولید پروتزهای درمانی

محمود پوریوسف در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، با اشاره به اینکه دانش یکی از عوامل بسیار موثر در تحولات اقتصادی و اجتماعی یک جامعه به شمار می رود و از جمله منابعی است که می‌توان بدون کاهش و استهلاک استفاده کرد اظهار کرد: بر خلاف سایر منابع فیزیکی مثل سرمایه، دارایی‌های مادی و منابع طبیعی، استفاده از آن، از کمیتش نمی‌کاهد و می‌توان بارها از آن استفاده کرد. 
وی تصریح کرد: بنابراین در مدل‌های جدید رشد اقتصادی، دانشی که کاربردی باشد به عنوان یکی از موثرترین عوامل بهره وری و رشد اقتصادی مطرح می‌شود.
پوریوسف افزود: اصطلاح اقتصاد دانش بنیان گویای تاکید بر نقش دانش و فناوری در جریان توسعه اقتصادی است، تا آنجا که بسیاری از اقتصاد دانان بر این باورند که امروزه دیگر حجم سرمایه و اندازه بازار در توسعه اقتصادی کشورها نقش اساسی ندارد.
وی با بیان اینکه برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان فقط تولید و توزیع اطلاعات و پرداختن به آموزش و پژوهش کافی نیست عنوان کرد: به کارگیری این عوامل در تولید منابع اقتصادی به صورت مستمر و پایدار باید مورد توجه قرار گیرد.
پوریوسف خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاوم باید صنعت با دانشگاه آشتی کند و بهترین راه، تکیه بر شرکت های دانش بنیان به عنوان حلقه اتصال دانشگاه با صنعت است که منجر به تقویت صنعت و کشاورزی و در یک کلام افزایش تولیدات کشور و بی نیازی به سایر کشورها می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به حمایت‌های مدیران عالی سازمان مرکزی و در راس آنها دکتر طهرانچی از طرح‌های اقتصادی و تبدیل علم به ثروت  اذعان کرد: در راستای خودکفایی دانشگاه از وابستگی محض به شهریه دانشجویی و در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، کارآفرینی و تبدیل ایده‌های علمی به تولید و ثروت، دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و بخصوص واحد ارومیه چندین طرح اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری در دست بررسی و اجرا دارد که یکی از آنها " تولید پروتزهای شانه، زانو و مفصل هیپ(ران) و پودر استخوان (هيدروكسي آپاتيت) با بهره گیری از فناوری های پیشرفته" است که با حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و در مراحل پایانی قرار دارد.
این مقام دانشگاهی ادامه داد: این طرح در حوزه سلامت و درمان و با میزان اشتغال زائی بالای 40 نفر است و با به کارگیری دستگاه‌های مدرن و پیشرفته، ایمپلنت‌ها و پودر استخوان با کیفیت هم ارز با نمونه‌های خارجی تولید می‌کند به نحوی که با بهره گیری از طراحی و توسعه داخلی و همکاری میان کشورهای ایران و سوئیس در خصوص انتقال تکنولوژی، امکان توسعه همه محصولات و همچنین صادرات به سایر کشورها وجود خواهد داشت.
رئیس دانشگاه آزاد واحد ارومیه با اشاره به اینکه فرآیندهای طراحی و تولید این محصولات به صورت داخلی و با همکاری شرکت‌های خارجی انجام می‌شود، گفت: با توجه به ماهیت دانش بنیان بودن طرح، در مراحل ساخت محصولات از تجهیزات پیشرفته جهت ایجاد تناسب با آناتومیک بدن و ایجاد سطح هموار و آنتی باکتریال در محصول استفاده می‌شود.
وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بر آن است با اتکا به دانش بروز مهندسان ایرانی و همکاری مشترک با کشورهای مطرح در این حوزه و به کار گیری نیروهای مجرب در بخش تحقیق و توسعه و با بهرگیری از سال‌ها تجربه و توانمندی متخصصان بخش خصوصی با ارائه محصولات تولید داخل و با کیفیت مطلوب، به هموطنان و جامعه پزشکی اطمینان دهد که با مصرف محصولات تولیدی هم از لحاظ تامین نیاز خود مطمئن شده و هم در هزینه‌های سلامت صرفه جویی شود و از سوی دیگر توسعه صنعت داخل را نیز فراهم آورد.
وی در پایان افزود: با توجه به اهمیت صرفه جویی ارزی در تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به کشور، با تولید این گونه محصولات می‌توان علاوه بر تامین تقاضای داخل، با دریافت استانداردهای بین المللی و صادرات این محصولات از نوسانات ارزی برای کمک به اقتصاد کشور بهره گرفت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید