00:23|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1397 - 11:50
کد خبر: 11620
فرهاد سرخوش در گفت‌و‌گو با باریش تاکید کرد:

پیگیر بازگشت حقابه دریاچه ارومیه از سد مهاباد هستیم

مصرانه پیگیر بازگشت حقابه زیست محیطی تامین آب دریاچه ارومیه از سمت سد مهاباد که به درخواست نماینده این شهر در مجلس و به دستور وزیر نیرو متوقف شده، هستیم.
پیگیر بازگشت حقابه دریاچه ارومیه از سد مهاباد هستیم

فرهاد سرخوش، رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی باریش اظهار کرد: ادامه رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سمت سد مهاباد در هفته اخیر به درخواست نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی و با موافقت وزیر نیرو متوقف شده است.
وی ادامه داد: از آنجایی که تثبیت و نجات دریاچه ارومیه مطالبه عمومی و ملی است و هر گونه کاهش حقابه این دریاچه و خشکی آن می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری بر سلامت اوکسیستم جمعیتی و جانوری استانهای حاشیه این دریاچه وارد کند، مصرانه پیگیر بازگشت حقابه از سمت سد مهاباد هستیم تا در چند روز آینده رهاسازی آب از سمت سد مهاباد دوباره از سرگرفته شود.
سرخوش با بیان اینکه حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه مطالبه عمومی است و هیچ گونه اغماضی در تحقق آن نداریم، افزود: انتظار می‌رود که نمایندگان مردم ارومیه در رابطه با قطع حقابه دریاچه ارومیه واکنش نشان دهند.
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه مدیریت سدها بر عهده وزارت نیرو است، این اقدام را دهن کجی به حقابه زیست محیطی دریاچه دانست و تاکید کرد: احیای دریاچه ارومیه موضوع شخصی نیست که بشود با یک نامه و یا درخواست از تامین حقابه آن چشم‌پوشی کرد.
این مسئول، حجم آب موجود دریاچه ارومیه را 2 میلیارد و 350 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270/89 است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 سانتی متر افزایش داشته و وسعت دریاچه نیز در حال حاضر 2448 کیلومتر است که نسبت به سال قبل 240 کیلومتر مربع افزایش وسعت دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید