11:16|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1397 - 14:06
کد خبر: 11616
امام جمعه میاندوآب در گفت‌و‌گو با باریش:

ازدواج‌های سفید هویت خانواده را از بین می‌برد

رواج ازدواج‌های سفید در جامعه سبب می‌شود هویت و کارکرد اصلی خانواده در درازمدت از بین رفته و به بنیان‌های اصلی جامعه خدشه وارد شود.
ازدواج‌های سفید هویت خانواده را از بین می‌برد

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: داشتن اصالت و نجابت خانوادگی و فردی از جمله مواردی است که در هنگام ازدواج باید مدنظر طرفین قرار گیرد.
وی افزود: ازدواج های سفید که متاسفانه چند سالی است در جامعه رواج پیدا کرده است بنیان خانواده و نسب انسان را از بین می‌برد و این همان چالشی است که کشورهای اروپایی با آن روبرو هستند.
این مسئول معتقد است خطری که آینده جامعه را تهدید می‌کند تضعیف شدن جایگاه و بنیان خانواده است که باید نهادهای فرهنگی مهارت های لازم را به افراد خانواده آموزش دهند.
وی با اشاره به اینکه قوانین در حوزه خانواده کارکرد لازم را نداشته است، آرامش و اطمینان قلبی را لازمه تشکیل خانواده با ثبات و پایدار دانست و اضافه کرد: در رابطه با حمایت از بنیان خانواده باید قوانین محکمو قابل اجرایی وجود داشته باشد.
امام جمعه میاندوآب به آسیب فرهنگ‌های وارداتی در جامعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: فرهنگ وارداتی غرب امروز بیشتر جنبه‌های زندگی اجتماعی، فردی و فرهنگی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است و خطرات آن باید توسط متولیان امر برای مردم تشریح شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید