12:27|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1397 - 12:10
کد خبر: 11612
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

یک‌سوم زباله‌های شهر قابلیت بازیافت دارند

یک‌سوم از مقدار زباله تولید شده روزانه در شهر ارومیه قابل بازیافت تبدیل شدن به درآمد دارند.
یک‌سوم زباله‌های شهر قابلیت بازیافت دارند

حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: با توجه به آمار به دست آمده در ارومیه روزانه بیش  از 500 تن زباله تولید می‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بازیافت زباله به عنوان درآمدهای پایدار شهری استفاده کرد، افزود: روزانه بیش از 180 تن زباله تولید شده در شهر ارومیه قابلیت بازیافت دارند که متاسفانه این منبع درآمد شهری تا کنون مغفول مانده است.
خلیل پور یادآور شد: در شرایط فعلی قیمت هر کیلو کارتن بازیافتی در ارزان‌ترین قیمت 1500 تا 1800 تومان است که در سطح شهر توسط افراد زباله گرد جمع‌آوری و به فروش می‌رسد.
این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: اگر شهرداری هر کیلو زباله از هر نوع را به قیمت یک‌هزار تومان به فروش برساند شهرداری روزانه می‌تواند بیش از یک میلیارد تومان درآمد پایدار داشته باشد.
خلیل‌پور تصریح کرد: با تثبیت این مقدار درآمد پایدار روزانه برای شهرداری ارومیه بدون شک می‌توان بسیاری از مشکلات و معضلات شهری را که امروز به دلیل عدم تحقق بودجه و کمبود منابع راکد مانده و یا با کندی پیش می‌رود، به سرانجام رساند و در جهت حرکت به سمت شهر توسعه مدار با معیارهای استاندارد روز حرکت کرد.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، تصریح کرد: زباله در حالی طلای کثیف در جهان معرفی می‌شود که تا امروز درآمدی از قبل آن عاید شهرداری ارومیه نشده است و تا الان فقط زباله تولید شده برای شهر هزینه در برداشته و شهرداری نتوانسته است از این امکان به عنوان منبعی برای تولید ثروت پایدار شهری استفاده کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید