09:44|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1397 - 09:52
کد خبر: 11589
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

انسداد 4 هزار حلقه چاه غیرمجاز در حوزه آبریز دریاچه ارومیه

از سال 85 تاکنون در راستای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز حوزه آبریز دریاچه ارومیه تعداد 4 هزار حلقه چاه بدون پروانه مسدود شده است.
انسداد 4 هزار حلقه چاه غیرمجاز در حوزه آبریز دریاچه ارومیه

فرهاد سرخوش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی باریش اظهار کرد: در کل آذربایجان غربی 60 هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که برخی از این چاه‌ها مربوط به حفاری‌های قبل از سال 85 است و توسط سازمان آب منطقه‌ای شناسایی‌شده و بیشتر با صدور پروانه بهره‌برداری حفرشده است.
وی افزود: 22 هزار حلقه چاه در کل استان وجود دارد که از سال 85 تا امسال شناسایی‌شده و ازآنجایی‌که تاکنون اقدامات لازم برای دریافت مجوز صورت نگرفته است به‌عنوان چاه غیرمجاز شناخته‌شده و باید مسدود شوند.
این مسئول یادآور شد: تا جایی که به حوزه آبریز دریاچه ارومیه مربوط می‌شود، تا امسال 4 هزار حلقه چاه غیرمجاز در حوزه آبریز دریاچه ارومیه مسدود شده و از برداشت‌های غیرمجاز جلوگیری شد.
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه، تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270/84سانتی‌متر اعلام کرد که نسبت به مشابه سال گذشته 26 سانتی‌متر افزایش پیداکرده است.
سرخوش تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه در سال جاری به دو هزار و 391کیلومترمربع رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 297 کیلومترمربع افزایش دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید