23:32|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1397 - 13:58
کد خبر: 11587
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مسئول جامعه دینی باید طهارت اقتصادی داشته باشد

تلاش و اهتمام مسئولان در اجرای عدالت بین اقشار مختلف مردم از ضروریات بوده تا جایی که شرط مهم برای قبول منصب در جامعه دینی داشتن طهارت اقتصادی مسئول است.
مسئول جامعه دینی باید طهارت اقتصادی داشته باشد

به گزارش سرویس سیاسی باریش، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز ۱۷ اسفند در خطبه های عبادی_سیاسی این هفته نماز جمعه ارومیه به فرارسیدن سال نو اشاره و اظهار کرد: در پایان هر سال باید انسان به محاسبه و بررسی اعمال خود در طول یکسال گذشته بپردازد تا از این طریق به میزان و ارزش کارهای خود قبل از آنکه فرصت به پایان برسد اشراف پیدا کند.

وی‌ با استناد به آیات قرآنی تصریح کرد: تغییرات در انسان و به طبع آن در جامعه با تغییر در خود انجام می شود چراکه خداوند وعده داده است که حال قومی تغییر نمی یابد مگر آنکه خودشان تغییر کنند.
قریشی عید و ‌روزهای نوروز را بهانه‌ای برای صله‌‌رحم و محکم کردن رابطه‌های خویشاوندی دانست و تاکید کرد: عید نوروز فرصت خوبی برای دور شدن انسان از کینه و قهر، بخشیدن یکدیگر و‌ سبقت گرفتن به طرف مغفرت الهی است.
امام جمعه ارومیه، به برکات روحی و جسمی مسافرت اشاره کرد و گفت: آداب دینی و اجتماعی سفر رفتن شایسته است که از سوی مسافر رعایت شود و همچنین با کسانی مسافرت کنید که در یک سطح باشید. 

وی همچنین با اشاره به برگزاری تورهای خارجی به کشورهای دیگر، خاطر نشان کرد: وقتی در کشور اماکن دیدنی و تفریحی، تاریخی بکر و بی نظیری وجود دارد چرا مردم منابع کشور را در کشورهای خارجی مصرف کنند. برای مسئولان وظیفه است، زمینه‌های لازم در امکان تفریحی در داخل کشور را برای مردم فراهم کنند چراکه سفرهای که دین انسان را به مخاطره می اندازد، ضرورتی ندارد.

قریشی در ادامه در خطبه های سیاسی، اظهار کرد: با فرارسیدن ماه رجب مومنان آماده شرکت در مهمانی خداوند در رمضان مبارک می‌شوند و در این ماه استغفار کردن و روزه گرفتن از اعمالی است که توصیه شده و ثواب آن چند برابر در نزد خداوند ذکر می شود.

وی ادامه داد: بیانه گام دوم مقام معظم رهبری در یک بخش به موضوع عدالت و ظلم ستیزی تاکید دارد و عدالت را رأس محور بعثت تمام پیامبران بوده است و جایگاه عدالت در جامعه دینی بسیار با اهمیت است.
وی با اشاره به سخنان رهبری در موضوع عدالت، گفت: اقداماتی که در زمینه اجرای عدالت در کشور انجام شده قابل ملاحظه است ولی کافی نیست و جامعه ما شایسته است بیشتر از این از برکات اجرای عدالت در تمام جنبه ها بهره مند شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت توجه و اهتمام جدی مسئولان در اجرای عدالت در بین اقشار مختلف مردم، به آمارهای جهانی توزیع ثروت در جهان اشاره کرد و افزود: تصور نکنید که ابرقدرتی مانند آمریکا در اجرای عدالت موفق بوده است به طوری که در توزیع آبرسانی در رتبه ۳۶جهانی قرار دارد و از نظر تعداد زندانیان رتبه اول در کل دنیا را به خود اختصاص داده است.
قریشی، طهارت اقتصادی را شرط اصلی رضایت مردم برای داشتن منصب و مسئولیت در جامعه دینی عنوان کرد: مقام معظم رهبری به طور مداوم مسئولان را به جلوگیری از فساد و دستگیری از نیازمندان توصیه کرده اند و به رییس جدید قوه قضاییه تاکید کردند که در اجرای عدالت هیچ اغماضی نداشته باشد چرا که مردم از دستگاه قضا انتظار دارند تا جلوی فساد را گرفته و با متخلفان برخورد جدی داشته باشد.

وصیت نامه شهدا گردآوری و‌ چاپ می شوند
مهدی فعال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: ۲۲ اسفند فرصت مناسبی برای تجلیل از مقام شامخ جانبازان است و بنیاد شهید و ایثارگران همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸ به فرمان حضرت امام برای پیگیری امور حانبازان تشکیل شد.
وی با بیان اینکه از سال ۸۳، در تقویم کشورمان روز  ۲۲اسفند به نام شهدا مزین شد، خاطرنشان کرد:  در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰وصیت نامه شهدا جمع آوری شده و ‌به مرحله چاپ رسیده و در کنار آن دو دایرةالمعارف شهدا نیز در دو جلد گردآوری و منتشر شده است.
این مسئول ‌با بیان اینکه امروز مطالبه و دغدغه جدی خانواده شهدا، حراست از ارزش های انقلاب اسلامی و دستاوردهای شهدا است، گفت: نقش و جایگاه شهدا در پیروزی انقلاب و‌ تثبیت آرمانهای نظام انکارناپذیر است.
فعال با اشاره به عضویت بیس از ۱۳۰هزار جانباز و ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، تصریح کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه و استقامت در راه حفظ آرمانها و ارزشهای انقلاب، تولی و تبری در کنار حفظ حجاب و ولایتمداری از جمله اموری است که در  وصیت نامه شهدای انقلاب اسلامی نمود عینی دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید