00:15|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1397 - 13:27
کد خبر: 11583
امام جمعه میاندوآب در گفت‌و‌گو با باریش:

خانواده امروز در دوراهی سنت و مدرنیته مانده است

خانواده و جامعه امروز در سال‌های اخیر از جامعه سنتی به سمت مدرنیته حرکت کرده اما به سبب عدم تقارن داشته‌های فرهنگی و اجتماعی خود با فرهنگ سایر کشورها بر سر این دوراهی درمانده است.
خانواده امروز در دوراهی سنت و مدرنیته مانده است

حجت‌الاسلام حمید حسن زاده، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش عنوان کرد: از آنجایی که مهم‌ترین رکن اجتماعی جامعه خانواده است، اگر آسیب‌هایی که امروزه بنیان خانواده را تهدید می‌کند، جدی گرفته نشود دچار بحران نظام خانواده در جامعه می‌شویم.
وی با اشاره به اینکه خانواده اولین عنصری است که می‌تواند جامعه را به سمت جامعه ایده‌آل و آرمانی سوق دهد، افزود: گرچه محیط، اجتماع، سیاست گذاری‌های کلان متولیان اداره کشور و تصمیمات مسئولان نیز در  در جایگاه خود اهمیت خاصی در روند حرکت جامعه به سمت بهتر شدن دارند اما اگر نتوانیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در بین خانواده‌ها نهادینه کنیم در سال‌های آتی باید منتظر بحران خانواده در کشور باشیم.
این مسئول با اشاره به اینکه خانواده منسجم با میزان تقید و تعهد به باورهای دینی و اعتقادی تعریف عملی پیدا می کند، افزود: در جامعه امروز روابط بین فرزندان با والدین دستخوش تغییرات شده و میزان ان به شدت کاهش پیدا کرده است و در کنار آن نگاه افراد به فرهنگ کشورهای غربی که سازگاری چندانی با فرهنگ ایرانی ندارد بیشتر شده است.
امام جمعه میاندوآب، با تاکید به توجه خانواده به فرهنگ بومی و ملی یادآورشد: وضعیت فعلی خانواده و جامعه ایرانی را می‌توان به در این جمله تعبیر کرد که جامعه امروز برای رسیدن به مدرنیته از سنت حرکت کرده اما در دوراهی سنت و مدرنیته باقی مانده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید