11:54|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1397 - 10:39
کد خبر: 11570
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باریش:

حضور و حذف نمایندگان با انتخاب مردم باشد

بهتر است تا محدودیتی در نمایندگی مجلس شورای اسلامی نباشد و اگر قرار بر عدم حضور برخی افراد باشد، این اقدام با رای مردم مشخص شود.
حضور و حذف نمایندگان با انتخاب مردم باشد

سیدمحمدتقی کبیری در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش نیوز؛ در رابطه با منع نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت ثبت نام در انتخابات پس از سه دوره متوالی نمایندگی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته پیشنهادی مبنی بر منع نمایندگان پس از دو دوره متوالی به مجلس ارائه شد ولی در حال حاضر این پیشنهاد به سه دوره متوالی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این طرح از سویی می‌تواند فرصتی باشد تا افراد جدید روی کار آمده و تلاش کنند و همچنین از سوی دیگر فرصتی برای استراحت نمایندگان قدیمی فراهم سازد تا با استراحت در یک دوره در صورت نیاز در دوره‌های بعدی اقدام به حضور در انتخابات نمایند.

کبیری با اشاره به اینکه این موضوع از حساسیت خاصی برخوردار نیست، تصریح کرد: قطعا بهتر است تا محدودیتی در نمایندگی وجود نداشته نباشد و اگر قرار بر عدم حضور برخی افراد باشد، این اقدام با رای مردم مشخص شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در رابطه با استانی شدم انتخابات گفت: انتخابات استان در حالت کلی طرح خوبی است اما با دو الزام رو به رو است.

وی افزود: استانی شدن انتخابات به دلیل آنکه نگاه نمایندگان کلان و ملی ‌می‌شود مثبت است اما باید به کیفیت پشتیبانی مالی تبلیغات انتخابات استانی توجه داشت چرا که به نظر می‌رسد بیشتر مراکز و کانون‌های ثروت صاحب قدرت می‌شوند و همچنین مشکلاتی در مناطقی که غالبا شیعه نشین و یا سنی نشین می‌باشند به وجود خواهد آمد.

کبیری در پایان تاکید کرد با طرح انتخابات استانی محرومیت شهرهای کوچک افزایش خواهد یافت، لذا طرح انتخابات استانی در حال حاضر مناسب نیست.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید