03:41|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1397 - 10:05
کد خبر: 11569
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

عرضه میوه طرح تنظیم بازار در بیش از 100 نقطه شهری

میوه طرح تنظیم بازار که شامل سیب و پرتقال است از 25 اسفند ماه‌جاری در بیش از 100 نقطه شهری توسط خرده فروشان عرضه می‌شود.
عرضه میوه طرح تنظیم بازار در بیش از 100 نقطه شهری

قاسم عزتی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: متاسفانه تعاون روستایی در خرید میوه مورد نیاز استان برای کیفیت هیچ‌گونه مشورتی از اتحادیه نمی‌گیرد در حالی که اتحادیه می‌تواند با شناسایی میوه مرغوب رضایتمندی مردم از توزیع میوه در بازار شب عید را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه در استان‌های بزرگ همچون تهران 5 قلم کالا در طرح تنظیم بازار اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح تنظیم بازار در شهرهای بزرگ شامل موز، خیار، پرتقال گیوی و سیب می‌شود در حالی که این طرح در آذربایجان‌غربی تنها شامل دو میوه سیب و پرتقال است.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر تعداد 80 بنگاه خرید و فروش سیب در ارومیه فعالیت دارند و 1500 تن پرتقال برای تامین میوه شب عید خریداری شده و از تاریخ 25 اسفند ماه توسط خرده فروشان در بیش از 100 نقطه شهر توزیع می‌شود.
عزتی با بیان اینکه صنایع بسته‌بندی در استان ضعیف است، بر لزوم توجه سرمایه‌گذاران به احیای و رونق صنایع تبدیلی و بسته‌بندی تاکید کرد و افزود: اگر صنایع بسته‌بندی در استان سلیقه بازار هدف را شناسایی کند، می‌تواند در توسعه و رونق اقتصادی برای استان و شهر ارومیه اثربخش باشد.
وی، همچنین حداکثر قیمت سیب ارومیه را در میدان میوه و تره‌بار 8500 و حداقل آن را 6000 هزار تومان اعلام کرد و افزود: برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی قیمت‌گذاری عمده براساس پیشنهاد اتحادیه‌ها انجام می‌شود و قیمت گذاری عمده با همراهی نهادهای متولی جزو وظایف ذاتی اتحادیه است.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه در پایان با بیان اینکه در حال حاضر میدان میوه و تره‌بار ارومیه تغذیه کننده شهرهای شمال و جنوب استان در تامین مایحتاج مردم است، گفت: مکان فعلی این میدان پاسخگو نیاز مردم نیست و در حال حاضر تعداد 300 غرفه در این میدان فعالیت می‌کنند و البته اقداماتی برای انتقال آن به جاده شهید کلانتری ارومیه در مساحتی بیشتر انجام شده که انتظار می‌رود با همکاری شهرداری این امر سریعتر انجام شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید